Η εορταστική περίοδος, και συγκεκριμένα οι ημέρες Black Friday και Cyber Monday (BFCM), αντιπροσωπεύουν πλέον τη μεγαλύτερη ευκαιρία για τις επιχειρήσεις να επιτύχουν ή και να ξεπεράσουν τους ετήσιους στόχους τους. Σύμφωνα με τη National Retail Federation, περίπου το 19% των συνολικών ετήσιων πωλήσεων στις ΗΠΑ πραγματοποιείται κατά τις ημέρες αυτές. Μάλιστα, το 2023, οι κορυφαίες 100 επιχειρήσεις στην πλατφόρμα Mailchimp είδαν αύξηση 325% στην αξία των παραγγελιών τους κατά τη διάρκεια των BFCM συγκριτικά με τις καθημερινές πωλήσεις τους. Πώς όμως ξεκίνησαν αυτές οι μεγάλες εκπτώσεις;

Πως ξεκίνησαν οι BFCM;

Ο όρος “Black Friday” χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά στις αρχές της δεκαετίας του 1960 από αστυνομικούς στη Φιλαδέλφεια, οι οποίοι περιέγραφαν έτσι το χάος που επικρατούσε όταν μεγάλοι αριθμοί επισκεπτών συγκεντρώνονταν στην πόλη την Παρασκευή μετά το Thanksgiving, για να ξεκινήσουν τα χριστουγεννιάτικα ψώνια τους και να παρακολουθήσουν το ετήσιο ποδοσφαιρικό παιχνίδι Army-Navy την επόμενη ημέρα. Η μεγάλη συρροή πλήθους προκαλούσε κυκλοφοριακή συμφόρηση, ατυχήματα και κλοπές, απαιτώντας εξαντλητικές βάρδιες από τους αστυνομικούς, γεγονός που εδραίωσε τη χρήση αυτού του προσωνύμιου.

Από την άλλη πλευρά, ο όρος “Cyber Monday” πρωτοχρησιμοποιήθηκε το 2005 από την National Retail Federation των ΗΠΑ, όταν διαπιστώθηκε ότι οι καταναλωτές συνέχιζαν τις αγορές τους μέσω διαδικτύου τη Δευτέρα μετά την Ημέρα των Ευχαριστιών. Η τάση αυτή ενισχύθηκε από τη γρήγορη σύνδεση στο διαδίκτυο που πολλοί διέθεταν στον χώρο εργασίας τους, προσφέροντας στους καταναλωτές ακόμη περισσότερες ευκαιρίες να αξιοποιήσουν τις προσφορές.

Με την πάροδο του χρόνου, οι δύο αυτές ημέρες εξελίχθηκαν σε παγκόσμιο φαινόμενο στον χώρο των αγορών, αποτελώντας τις μεγαλύτερες περιόδους εκπτώσεων σε όλο τον κόσμο. Η επιτυχής διαχείριση digital marketing campaign για την Black Friday και την Cyber Monday είναι πλέον κρίσιμη για τις επιχειρήσεις, οι οποίες καλούνται να αξιοποιήσουν στρατηγικά κάθε διαθέσιμο εργαλείο για να ανταγωνιστούν σε αυτές τις ημέρες υψηλής ζήτησης και να αυξήσουν τις πωλήσεις τους, με τους πιο αποδοτικούς τρόπους να περιγράφονται αναλυτικά παρακάτω.

Early Planning

Ο χρυσός κανόνας για μια επιτυχημένη marketing campaign για τις BFCM είναι ο πρώιμος σχεδιασμός. Το να ξεκινήσουν οι προετοιμασίες νωρίτερα επιτρέπει στις επιχειρήσεις να σχεδιάσουν λεπτομερώς τις στρατηγικές τους και να αυξήσουν τις πιθανότητές πωλήσεων σε μια εποχή έντονου ανταγωνισμού. Σύμφωνα με δεδομένα της Google, οι παγκόσμιες αναζητήσεις πέρυσι για την “Black Friday” άρχισαν να αυξάνονται από τον Οκτώβριο του ίδιου έτους, με το 58% των καταναλωτών να σκέφτονται ήδη από νωρίς τι θέλουν να αγοράσουν κατά τη διάρκεια αυτών των μεγάλων εκπτώσεων. Έτσι, η επιτυχής στρατηγική απαιτεί μια μεθοδική και συντονισμένη προσέγγιση με συγκεκριμένα βήματα:

  • Ξεκινήστε με τη δημιουργία ενός πολύ λεπτομερούς προφίλ πελατών, βασισμένο σε δεδομένα από προηγούμενες BFCM καμπάνιες σας, ώστε να κατανοήσετε ποιοι είναι οι βασικοί παράγοντες που καθοδηγούν τις αγοραστικές αποφάσεις τους.
  • Καθορίστε από νωρίς τις προσφορές και τις εκπτώσεις σας, λαμβάνοντας υπόψη τις προτιμήσεις και τις τάσεις που αναδείχθηκαν από την ανάλυση του προφίλ των πελατών σας.
  • Φροντίστε όλα τα κανάλια μάρκετινγκ, όπως το email, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και οι πληρωμένες διαφημίσεις, να ακολουθούν μια κοινή στρατηγική προώθησης.
  • Επεκτείνετε τη λίστα επαφών σας. Υπάρχουν αρκετοί τρόποι για να επιτευχθεί κάτι τέτοιο με τον πιο διαδεδομένο να είναι η δημιουργία ενός ελκυστικού pop-up μηνύματος (CTA) στην ιστοσελίδα για να συλλέξετε ονόματα και email από τους επισκέπτες. Εναλλακτικά, διευκολύνετε τους ανθρώπους να εγγραφούν στη λίστα αλληλογραφίας σας, κατευθύνοντας τους σε μια αυτόνομη σελίδα προορισμού, η οποία σας επιτρέπει να συλλέγετε πολύτιμες πληροφορίες επικοινωνίας, ακόμη και αν δεν διαθέτετε ιστότοπο. Πέρα από τα βασικά στοιχεία όπως όνομα, διεύθυνση, email και αριθμός τηλεφώνου, ρωτήστε για τις προτιμήσεις των επισκεπτών σε προϊόντα ή υπηρεσίες, ώστε να μπορείτε να δημιουργήσετε στοχευμένα μηνύματα από τώρα μέχρι το τέλος του έτους.
  • Ενθαρρύνετε τους followers στα social media να εγγραφούν στη λίστα αλληλογραφίας σας.
bolg 2024 11 15 blog1

Επιτυχημένες στρατηγικές

Σε μια εποχή όπου οι καταναλωτές βομβαρδίζονται με χιλιάδες διαφημίσεις ενόψει των BFCM, το να αναδειχθείτε είναι πρόκληση. Πώς μπορείτε να κάνετε την καμπάνια σας πραγματικά να ξεχωρίσει;

  • Ένα από τα μυστικά για επιτυχημένες καμπάνιες BFCM είναι η οικοδόμηση ενθουσιασμού και αναμονής όσο το δυνατόν νωρίτερα, με τις δυναμικές διαφημίσεις με αντίστροφη μέτρηση να είναι ιδανικές για αυτή την περίπτωση.
  • Επενδύστε στο δυναμικό retargeting. Αυτή η στρατηγική επιτρέπει την προβολή εξατομικευμένων διαφημίσεων με βάση το συγκεκριμένο προϊόν που προκάλεσε το ενδιαφέρον του πελάτη.
  • Επιλέξτε μερικές από τις καλύτερες αξιολογήσεις πελατών σας και ενσωματώστε τις στο σχεδιασμό της ιστοσελίδας σας ή στις αναρτήσεις σας στα social media. Έρευνες δείχνουν ότι οι περισσότεροι καταναλωτές ακολουθούν πολύ συγκεκριμένα βήματα πριν καταλήξουν σε ένα brand ή ένα προϊόν. Αυτά περιλαμβάνουν τη σύγκριση τιμών (80%), την εξέταση των κριτικών (60%) και την αναζήτηση περισσότερων πληροφοριών στο διαδίκτυο για το προϊόν (75%). Επομένως, οι θετικές κριτικές μπορούν να συμβάλλουν σημαντικά στην αύξηση της εμπιστοσύνης του καταναλωτή, ενισχύοντας την πιθανότητα μετατροπής.
  • Αφού σχεδιάσετε τις καμπάνιες σας και ξεκινήσετε την προώθηση, είναι κρίσιμο να παρακολουθείτε τους βασικούς δείκτες απόδοσης (KPIs) για να διασφαλίσετε ότι οι καμπάνιες σας αποδίδουν όπως αναμένεται.
  • Επιλέξτε να χρησιμοποιήσετε το A/B testing για να δοκιμάσετε διαφορετικές εκδοχές της καμπάνιας και να δείτε ποια στρατηγική λειτουργεί καλύτερα.

Διαχωρισμός της Περιόδου BFCM σε Τρεις Φάσεις

Για μια ολοκληρωμένη στρατηγική που διατηρεί συνεχή ροή παραγγελιών, είναι σημαντικό να σχεδιάσετε καμπάνιες προώθησης πριν, κατά τη διάρκεια και μετά τις BFCM. Ο διαχωρισμός αυτής της περιόδου σε τρεις φάσεις θα σας βοηθήσει να διατηρήσετε τη δυναμική των πωλήσεών σας σε υψηλά επίπεδα καθ’ όλη τη διάρκεια της περιόδου. 

Περίοδος πριν τις BFCM

Η περίοδος αυτή μπορεί να ξεκινήσει ήδη από τα μέσα Οκτωβρίου. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, επικοινωνήστε με τους πελάτες σας στέλνοντας teaser emails ή early-bird κωδικούς εκπτώσεων που θα κεντρίσουν το ενδιαφέρον και θα κάνουν τους καταναλωτές να περιμένουν τις προσφορές σας. Μια άλλη αποτελεσματική στρατηγική είναι η δημοσίευση sneak peeks στα social media για να αποκαλύψετε μέρος των προσφορών ή των κατηγοριών προϊόντων που θα περιλαμβάνονται στις εκπτώσεις. Τέλος, χρησιμοποιήστε countdown timers τόσο στην ιστοσελίδα σας όσο και στα emails και social media posts σας, για να υπενθυμίζετε στους επισκέπτες σας πόσος χρόνος απομένει μέχρι τις μεγάλες εκπτώσεις, καλλιεργώντας την αίσθηση επείγοντος.

Περίοδος κατά τη διάρκεια των BFCM

Αυτή είναι η περίοδος κατά την οποία η επισκεψιμότητα του καταστήματός σας βρίσκεται στο αποκορύφωμά της. Αξιοποιήστε την στο έπακρο δημιουργώντας μια αίσθηση επείγοντος μέσω χρονικά περιορισμένων εκπτώσεων, flash προσφορών, ή άλλων προωθητικών ενεργειών.

Περίοδος μετά τις BFCM

Αυτή είναι η φάση κατά την οποία τα brands μπορούν να επιτύχουν πωλήσεις της τελευταίας στιγμής. Παραμένοντας ενεργοί και επεκτείνοντας τις προσφορές τους για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, οι επιχειρήσεις μπορούν να αυξήσουν σημαντικά τη κερδοφορία τους.

Email Marketing και BFCM

Το 2023, ο όγκος των μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που στάλθηκαν τον Νοέμβριο στην πλατφόρμα Mailchimp ήταν 18% υψηλότερος από τον μέσο όγκο αποστολής μεταξύ Ιανουαρίου και Οκτωβρίου. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο, η επένδυση στο email marketing μπορεί να αποδειχθεί ιδιαίτερα επικερδής αυτό το χρονικό διάστημα.

Μία εξαιρετικά αποδοτική προσέγγιση είναι η αποστολή ειδικών κουπονιών και εκπτώσεων στη λίστα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου κατά την περίοδο πριν τις BFMC. Επίσης, ιδιαίτερα χρήσιμη είναι και η ανάπτυξη εξατομικευμένων μηνυμάτων όπου με βάση τα δεδομένα πελατών, μπορείτε να προτείνετε προϊόντα που ταιριάζουν με τα ενδιαφέροντά τους, δείχνοντας ότι κατανοείτε τις ανάγκες τους.

Φυσικά καθ’ όλη τη διάρκεια αυτών των ημερών, τα email θα πρέπει να είναι πολύ ελκυστικά και  σε αρμονία πάντα με τα χρώματα των ημερών. Εξίσου σημαντικά βέβαια με το εικαστικό περιεχόμενο είναι και ο τίτλος αλλά και η σύντομη προεπισκόπηση που εμφανίζεται στη  γραμμή των εισερχομένων και πρέπει να περιλαμβάνουν περιεκτικά μηνύματα που προωθούν την προσφορά και δημιουργούν αίσθημα άμεσης δράσης. Με παρόμοια στρατηγική θα πρέπει να είναι τοποθετημένα και τα CTA buttons, αυξάνοντας τα ποσοστά μετατροπών.

Social Media Marketing και BFCM

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης πρέπει να αποτελούν βασικό μέρος κάθε εκστρατείας μάρκετινγκ, εξού και  είναι ιδιαίτερα σημαντικά κατά τη διάρκεια των εμπορικών εορτών με μεγάλη επισκεψιμότητα, όπως η Black Friday και η Cyber Monday. Σύμφωνα με μελέτη της Statista από τον Αύγουστο του 2023, το Facebook αναδείχθηκε η κορυφαία πλατφόρμα για τους διαδικτυακούς καταναλωτές στις ΗΠΑ, με το 20,6% να το χρησιμοποιεί για αγορές. Το Instagram ακολουθούσε, με 11,8% και το YouTube με το 10,7% των καταναλωτών. Άλλη μελέτη που έλαβε χώρα τον Μάιο του 2024, έδειξε ότι σε παγκόσμιο επίπεδο, το Facebook ήταν επίσης επικεφαλής, με το 23% των καταναλωτών να δηλώνει ότι προσφέρει την καλύτερη εμπειρία social commerce. Το Instagram ακολούθησε με 18%, ενώ το YouTube και το TikTok συγκέντρωσαν και τα δύο 8%. Αυτά τα ποσοστά καταγράφουν την αξία μιας σωστά δομημένης social media στρατηγικής, για την οποία προτείνονται τα παρακάτω βήματα:

  • Δημιουργήστε αναρτήσεις με τις προσφορές σας και φροντίστε να προσθέστε hashtags όπως #BlackFridayDeals ή #CyberMondaySales για να προσεγγίσετε μεγαλύτερο κοινό.
  • Κάντε τακτικά αναρτήσεις πριν από τις ημέρες αναφοράς.
  • Δημοσιεύστε διαφημίσεις που στοχεύουν σε συγκεκριμένα δημογραφικά κοινά (π.χ. άτομα που έχουν ασχοληθεί με την επωνυμία σας στο παρελθόν) για να αυξήσετε ακόμη περισσότερο την απόδοσή τους.
  • Προσφέρετε δώρα και διενεργείστε διαγωνισμούς στα social media κατά τη διάρκεια όλης της  περιόδου αγορών.
  • Αξιοποιήστε το influencer marketing. Συνεργαζόμενοι με influencers που έχουν απήχηση στο κοινό-στόχο σας, μπορείτε να αυξήσετε την επισκεψιμότητα και τις μετατροπές που γίνονται μέσα από το eshop σας.
  • Προσθέστε στο προφίλ σας BFCM-related cover images και φωτογραφίες προφίλ, δημιουργώντας ένα εορταστικό κλίμα που μεταφέρεται στον καταναλωτή.
  • Προσκαλέστε τους πελάτες να μοιραστούν τις αγορές τους στα social media ενσωματώνοντας το hashtag του brand σας.  
  • Δημοσιεύστε βίντεο “Behind-the-scenes”, δείχνοντας στο κοινό πώς η ομάδα σας προετοιμάζεται κατά την περίοδο πριν τις BFCM.
bolg 2024 11 15 blog2

Key Points ελέγχου e-shop πριν τις BFCM

Πριν από από αυτές τις κομβικές ημέρες, είναι σημαντικό για τις επιχειρήσεις να πραγματοποιήσουν διεξοδικούς ελέγχους σε βασικούς τομείς των eshop platform τους για να εξασφαλίσουν μια ομαλή εμπειρία για τους πελάτες.

  • Η ταχύτητα του ιστότοπου έχει καθοριστική σημασία, ειδικά σε περιόδους όπως η Black Friday και η Cyber Monday, όταν αναμένονται χιλιάδες χρήστες να επισκεφθούν την ιστοσελίδα ταυτόχρονα. Κάθε καθυστέρηση στην φόρτωση μπορεί να οδηγήσει σε απώλειες πωλήσεων, γι’ αυτό είναι σημαντικό να απομακρυνθούν τυχόν αχρείαστα πρόσθετα που μπορεί να επιβραδύνουν την απόδοση της πλατφόρμας.
  • Η διαδικασία πληρωμής θα πρέπει να είναι εύκολη και κατανοητή, διότι οι πελάτες επιθυμούν να ολοκληρώσουν την αγορά τους χωρίς περιττές δυσκολίες. Μια απλή και λογική διαδικασία ενισχύει την ικανοποίηση των πελατών και συμβάλλει στη μείωση της εγκατάλειψης καλαθιού. Επιπλέον, οι διαδικασίες Τοποθέτησης Παραγγελιών, Παρακολούθησης και Επεξεργασίας Επιστροφών (Order Placement, Tracking, and Returns Processing) απαιτούν προσεκτικούς ελέγχους, συμπεριλαμβανομένης της διαδικασίας ολοκλήρωσης παραγγελίας, για να διασφαλιστεί ότι δεν υπάρχουν λάθη στους υπολογισμούς μεταφοράς, φόρων και εκπτωτικών κωδικών.
  • Η Ασφάλεια θα πρέπει να αποτελεί προτεραιότητα, με τη διενέργεια penetration testing και inventory management reviews, ώστε να εντοπίζονται και να επιλύονται τρωτά σημεία.
  • Επιπλέον, η εμφάνιση του ιστότοπου παίζει επίσης καθοριστικό ρόλο. Η βελτίωση της αισθητικής και του στυλ του ιστότοπου είναι απαραίτητη, με τις περιγραφές προϊόντων να είναι σωστές και να συνοδεύονται από CTAs.
  • Το 77% των επισκέψεων σε ιστοτόπους λιανικής προέρχονται από κινητές συσκευές, οι οποίες αντιπροσωπεύουν περίπου τα δύο τρίτα των ηλεκτρονικών αγορών. Αυτό καθιστά ζωτικής σημασίας τη βελτιστοποίηση του ιστοτόπου σας για κινητές συσκευές, ώστε να είναι φιλικός και να μπορεί να διαχειριστεί την αυξημένη επισκεψιμότητα αλλά και την εκτέλεση δοκιμών σε πολλαπλές συσκευές για να επιβεβαιωθεί η συμβατότητα με διάφορα λειτουργικά συστήματα και προγράμματα περιήγησης, εξασφαλίζοντας μια ομαλή εμπειρία χρήσης για όλους.

Η εφαρμογή αυτών των στρατηγικών θα συμβάλλει στην αποτελεσματική βελτιστοποίηση της πλατφόρμας ηλεκτρονικού εμπορίου σας, προετοιμάζοντάς την για την πιο ανταγωνιστική περίοδο πωλήσεων του χρόνου.

Σύνοψη

Η επιτυχία μιας καμπάνιας BFCM βασίζεται σε μια στρατηγική που καλύπτει όλες τις πτυχές του ψηφιακού μάρκετινγκ, από τον σχεδιασμό των προωθητικών ενεργειών και την αξιοποίηση του email και των social media, έως την τεχνική βελτιστοποίηση του e-shop. Η προετοιμασία που ξεκινά από νωρίς και καλύπτει κάθε λεπτομέρεια της εμπειρίας του καταναλωτή μπορεί να κάνει τη διαφορά. Με ολοκληρωμένη προσέγγιση και συστηματική παρακολούθηση των επιδόσεων, οι επιχειρήσεις μπορούν να αξιοποιήσουν στο έπακρο αυτή τη μοναδική ευκαιρία, εξασφαλίζοντας ικανοποιημένους πελάτες και μεγιστοποιώντας τις πωλήσεις τους κατά τη διάρκεια των BFCM.


Εάν λοιπόν ενδιαφέρεστε να προωθήσετε την επιχείρησή σας και να κερδίσετε πωλήσεις στις Black Friday και Cyber Monday, η Wizy είναι στη διάθεσή σας! 

Επικοινωνήστε μαζί μας με όποιον τρόπο επιθυμείτε για να δημιουργήσετε και εσείς τις πιο αποδοτικές BFCM εκστρατείες!

Ακολουθήστε μας στα social media Facebook, Instagram, Twitter & Linkedin και μείνετε συντονισμένοι, μαθαίνοντας πρώτοι τα νέα μας!