Το social media marketing εξελίσσεται συνεχώς, και το 2025 αναμένεται να φέρει νέες καινοτομίες που θα αναδιαμορφώσουν τον τρόπο που οι επιχειρήσεις αλληλεπιδρούν με το κοινό τους. Οι νέες μορφές περιεχομένου και εμπειρίας χρήστη, η ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης (ΑΙ) και η χρήση επαυξημένης πραγματικότητας (ΑR), είναι μερικές από τις τάσεις που σίγουρα θα αλλάξουν το παιχνίδι τόσο για τις επιχειρήσεις όσο και για τους χρήστες. 

Στο άρθρο αυτό, αναφέρονται οι κυρίαρχες τάσεις για το 2025 και οι τρόποι με τους οποίους μπορείτε να τις αξιοποιήσετε για να ενισχύσετε τη στρατηγική marketing της επιχείρησής σας. Μείνετε ενημερωμένοι και προετοιμαστείτε για το μέλλον του social media marketing!

Τεχνητή Νοημοσύνη (Artificial Intelligence)

Σύμφωνα με έρευνα της AIPRM που διεξήχθη το 2024, το 75% των εργαζομένων χρησιμοποιούν generative AI (GenAI). Στον τομέα του marketing, εργαλεία όπως το ChatGPT και το Google Gemini βελτιώνουν τις καθημερινές διαδικασίες και εργασίες, γεγονός που επιβεβαιώνεται και από πρόσφατα δημοσιευμένη έκθεση του 2024 από το HubSpot, σύμφωνα με την οποία το 34% των marketers χρησιμοποιεί την τεχνολογία GenAI για έρευνα, το 41% για να καταρτίσει ένα outline περιεχομένου και το 46% για να συντάξει το περιεχόμενο. 

Πέραν αυτού, η τεχνητή νοημοσύνη προβλέπεται ότι το 2025, θα χρησιμοποιηθεί από πολλούς social  media marketers για να ενισχυθεί η ανάλυση των metrics. Σε αυτό το πλαίσιο, η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να παρέχει πιο βαθιά γνώση και να πραγματοποιήσει προβλέψεις τάσεων με τη χρήση εργαλείων όπως είναι το Sprout Social ή ακόμη και το ChatGPT για εξατομικευμένες αναλύσεις. Ενσωματώνοντας την AI τεχνολογία με αυτό τον τρόπο, οι marketers θα μπορούν να πάρουν πιο ενημερωμένες αποφάσεις και να βελτιώσουν τις στρατηγικές τους.

Και φυσικά ας μην ξεχνάμε τα chatbots! To 2025, oι επιχειρήσεις θα συνεχίσουν να χρησιμοποιούν εξελιγμένα bots για να ενισχύσουν την εμπειρία του πελάτη. Αυτά τα bots θα είναι σε θέση να απαντούν άμεσα σε ερωτήσεις των πελατών, να προτείνουν εξατομικευμένα προϊόντα βάσει των προτιμήσεών τους και να διαχειρίζονται διαφημιστικές καμπάνιες σε πραγματικό χρόνο. Αυτή η αυτοματοποίηση θα εξοικονομήσει χρόνο, ενώ παράλληλα θα επιτρέψει στις επιχειρήσεις να παρέχουν πιο άμεση και στοχευμένη εξυπηρέτηση, κάνοντάς τις πιο ανταγωνιστικές στην αγορά.

Η αυξητική αυτή τάση στη χρήση τεχνητής νοημοσύνης, ωστόσο, πρόκειται να επηρεάσει και τις ίδιες τις πλατφόρμες κοινωνικών δικτύων οι οποίες προβλέπεται να επενδύσουν περισσότερο σε εφαρμογές όπως η αυτοματοποιημένη δημιουργία περιεχομένου, οι προτάσεις περιεχομένου και οι εξατομικευμένες διαφημίσεις προκειμένου οι εμπειρίες των χρηστών να γίνουν ακόμη πιο προσωποποιημένες και αποτελεσματικές.

Social Commerce

Το 2025, το social commerce αναμένεται να εκτοξευθεί, με τα social media να ενσωματώνουν όλο και περισσότερα εργαλεία ηλεκτρονικού εμπορίου, δίνοντας τη δυνατότητα στους χρήστες να πραγματοποιούν αγορές απευθείας από τις πλατφόρμες. Η τάση αυτή, που ήδη έχει ενσωματωθεί σε Instagram, Facebook και TikTok, φαίνεται να κερδίζει δυναμική, καθώς σύμφωνα με το Statista, το 2023 υπήρχαν 106,8 εκατομμύρια χρήστες κοινωνικών μέσων που πραγματοποιούσαν αγορές μέσα από αυτά στις ΗΠΑ, ενώ μέχρι το 2027, προβλέπεται ότι ο αριθμός αυτός θα αυξηθεί κατά πάνω από 10%, φτάνοντας τα 118 εκατομμύρια. 

USG (User Generated Content)

Έρευνες δείχνουν ότι το περιεχόμενο που δημιουργούν οι χρήστες είναι πολύ πιο δημοφιλές από αυτό που ανεβάζουν οι εταιρείες. Για παράδειγμα, ένα βίντεο που ανεβάζει ένας χρήστης προβάλλοντας μια μάρκα ή προϊόν έχει μεγαλύτερη απήχηση από μια επίσημη διαφήμιση. Γι’ αυτό, το 2025 είναι σημαντικό για τις εταιρείες να ενθαρρύνουν τη συμμετοχή του κοινού τους στη δημιουργία περιεχομένου, δημιουργώντας μια πιο αυθεντική και δυναμική σύνδεση με το κοινό τους, αφού αυτή φαίνεται να είναι η νέα τάση στην προώθηση.

Live Streaming

Το live streaming αναμένεται να αποκτήσει ακόμα μεγαλύτερη δημοτικότητα το 2025, επιτρέποντας στους χρήστες να παρακολουθούν ζωντανές εμπορικές εκδηλώσεις, παρουσιάσεις προϊόντων και αποκλειστικά γεγονότα, δημιουργώντας δυναμικές εμπειρίες αλληλεπίδρασης με τα brands. Τα live events και τα webinars θα κερδίσουν έδαφος, προσφέροντας την ευκαιρία για άμεση επικοινωνία με το κοινό και ενισχύοντας τη σχέση μεταξύ χρηστών και επιχειρήσεων.

frame 823

Επαυξημένη Πραγματικότητα (Augmented Reality)

Η επαυξημένη πραγματικότητα (AR) κερδίζει έδαφος στα social media, επιτρέποντας στους χρήστες να αλληλεπιδρούν με προϊόντα και περιεχόμενο σε πραγματικό χρόνο μέσω των κινητών τους, με πλατφόρμες όπως το Instagram και το Snapchat. Σε αυτό το πλαίσιο, τα AR φίλτρα πρόκειται να εξελιχθούν περαιτέρω το έτος 2025, ενώ παράλληλα, η εικονική πραγματικότητα (VR) θα προσφέρει νέες ευκαιρίες για κοινωνικές αλληλεπιδράσεις και εκδηλώσεις στον ψηφιακό κόσμο.

Social Listening and ROI prioritization

Με τη συνεχόμενη ροή δεδομένων σε πραγματικό χρόνο, το social listening βοηθά τις επιχειρήσεις να κατανοήσουν καλύτερα το κοινό τους, να βελτιώσουν τις στρατηγικές τους, να ανακαλύψουν κενά στην αγορά που καθοδηγούν την ανάπτυξη νέων προϊόντων, να εντοπίσουν πιθανές κρίσεις και να αναλάβουν γρήγορη δράση, ακόμη και να ενισχύσουν τις πωλήσεις. Σύμφωνα με την Hootsuite το 62% των επαγγελματιών του χώρου των social media δηλώνει ότι βασίζει τις στρατηγικές επιλογές του σε εργαλεία social listening, κατατάσσοντάς την ως τη δεύτερη πιο κρίσιμη προτεραιότητα, μετά την επικοινωνία με το κοινό.

Η δυνατότητα του social listening να προσφέρει τέτοιου είδους δεδομένα που μπορούν να συνδεθούν άμεσα με την απόδοση (ROI), κάτι που παλαιότερα ήταν αποκλειστικά πεδίο του performance marketing, το καθιστά από τις πιο σημαντικές στρατηγικές παραμέτρους προώθησης, μια τάση που προβλέπεται ότι οι επιχειρήσεις θα στηρίξουν και το 2025.

Short Form Video

Η επιτυχία του TikTok έχει φέρει σημαντική αλλαγή στις προτιμήσεις των χρηστών για περιεχόμενο, με αποτέλεσμα και άλλες πλατφόρμες, όπως το Instagram με τα Reels και το YouTube με τα Shorts, να ακολουθήσουν την τάση των σύντομων βίντεο. Αυτή η τάση εκφράζεται και από τους ίδιους τους καταναλωτές οι οποίοι ζητούν από τις επιχειρήσεις να επενδύσουν περισσότερο σε σύντομα βίντεο, σύμφωνα με το Sprout Social. Μάλιστα, πάνω από το 50% των marketers σχεδίαζαν να ενισχύσουν τη χρήση αυτών των βίντεο από το 2024, αναγνωρίζοντας την αποτελεσματικότητά τους στην προσέγγιση του κοινού, μια τάση που φαίνεται να παραμένει.

Παράλληλα, παρατηρείται μια ενδιαφέρουσα τάση για αυξημένη ζήτηση σε βίντεο μεγαλύτερης διάρκειας, όπως ντοκιμαντέρ και εκπαιδευτικό περιεχόμενο. Οι πλατφόρμες, όπως το TikTok, πειραματίζονται ήδη με μεγαλύτερης διάρκειας βίντεο, ενώ το 2024 επεκτάθηκε το όριο του βίντεο σε 30 λεπτά, δίνοντας χώρο για πιο ολοκληρωμένο και εκτενές περιεχόμενο. Αυτό δείχνει ότι, αν και η τάση για σύντομα βίντεο παραμένει κυρίαρχη, υπάρχει αυξανόμενο ενδιαφέρον και για πιο αναλυτικό περιεχόμενο, που μπορεί να προσφέρει βαθύτερη γνώση ή ψυχαγωγία.

Καινοτόμες Ιδέες

Οι καινοτόμες, πρωτότυπες ιδέες είναι το μέλλον του social media marketing. Παραδοσιακά, οι εταιρείες ακολουθούσαν έναν συγκεκριμένο τρόπο επικοινωνίας, αλλά τα τελευταία χρόνια, τα social media εξελίσσονται σε έναν χώρο όπου οι καινοτομίες — ακόμα κι αν φαίνονται εκτός στρατηγικού πλάνου — φέρνουν εξαιρετικά αποτελέσματα. Σύμφωνα με την έκθεση Social Media Trends 2025 της Hootsuite, οι ομάδες των social media πειραματίζονται ολοένα και περισσότερο, ακόμα κι αν αυτό ξεφεύγει από τον συνηθισμένο τρόπο προώθησης της εταιρείας τους. Όπως φαίνεται, το 2025, δεν είναι η στιγμή να μείνει κανείς στην ασφάλεια των παραδοσιακών προσεγγίσεων!

Σύνοψη

Το 2025, το social media marketing συνεχίζει να εξελίσσεται και να προσαρμόζεται σε νέες τάσεις και τεχνολογίες. Η τεχνητή νοημοσύνη, η επαυξημένη πραγματικότητα και οι στρατηγικές social commerce αλλάζουν τη δυναμική της αγοράς, προσφέροντας νέες ευκαιρίες σε επιχειρήσεις και καταναλωτές, ενώ παράλληλα, τάσεις όπως τα σύντομα βίντεο, η δημιουργία περιεχομένου από χρήστες (UGC) και το social listening επηρεάζουν τον τρόπο επικοινωνίας και την διαμόρφωση στρατηγικού πλάνου. Καθώς φαίνεται, το 2025, η έμφαση στην καινοτομία και τη δημιουργικότητα, αλλά και η εστίαση στην ποιότητα και τη στρατηγική, θα είναι καθοριστικοί παράγοντες για την επιτυχία στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης.

Φυσικά, η υιοθέτηση όλων των τάσεων στα social media δεν είναι πάντα απαραίτητη και εξαρτάται από πολλούς παράγοντες. Κάθε επιχείρηση έχει μοναδικούς στόχους και διαφορετικό κοινό. Η στρατηγική πρέπει να επικεντρώνεται στις τάσεις που ανταποκρίνονται στην ταυτότητα της εταιρείας και στους επιχειρηματικούς στόχους της, με την ανάπτυξη σχέσεων εμπιστοσύνης με το κοινό να αποτελεί κλειδί.


Εάν λοιπόν ενδιαφέρεστε να προωθήσετε την επιχείρησή σας αποτελεσματικά στα social media, η Wizy είναι στη διάθεσή σας! 

Επικοινωνήστε μαζί μας με όποιον τρόπο επιθυμείτε και ελάτε να δημιουργήσουμε μια στρατηγική marketing που αποδίδει!

Ακολουθήστε μας στα social media Facebook, Instagram, Twitter & Linkedin και μείνετε συντονισμένοι, μαθαίνοντας πρώτοι τα νέα μας!