Μπορεί η προφορική διαφήμιση να μετατρέψει σύντομα, μια ενδιαφέρουσα ιδέα σε μικρή επιχείρηση, ωστόσο οι πληρωμένες διαφημίσεις στο διαδίκτυο αποτελούν ακόμη το κλειδί για κάθε επιχείρηση που επιθυμεί να αυξήσει την αναγνωρισιμότητα και τις πωλήσεις της. Αυτό οφείλεται κυρίως στο μεγάλο χρονικό διάστημα που περνά το αγοραστικό κοινό online, κάνοντας πλατφόρμες όπως η Google και το Facebook, τα ιδανικά εργαλεία για την αποδοτική προσέγγιση των καταναλωτών.

Φυσικά το μεγάλο ψηφιακό δίλημμα του ποια πλατφόρμα είναι πιο αποτελεσματική στον τομέα της digital διαφήμισης είναι και αυτό που απασχολεί το μεγαλύτερο ποσοστό των εταιρειών όταν απευθύνονται σε ένα web agency, σαν την Wizy. Η επιλογή βέβαια, ανάμεσα σε αυτές τις δύο πλατφόρμες, κάθε άλλο παρά απλή είναι, αφού το τελικό στρατηγικό πλάνο καθορίζεται από μια πληθώρα παραμέτρων όπως είναι το είδος της διαφημιζόμενης εταιρείας, οι στόχοι που χρειάζεται να επιτευχθούν μέσω της διαφήμισης, οι διαθέσιμοι οικονομικοί πόροι και πολλά άλλα.

Έχοντας σαν στόχο να αναδειχθεί η βέλτιστη δυνατή επιλογή κατά το στρατηγικό σχεδιασμό των ψηφιακών διαφημίσεων μιας επιχείρησης, σε αυτό το άρθρο, θα αναλύσουμε κάποια από τα επιμέρους χαρακτηριστικά των δύο αυτών δημοφιλών μέσων διαφήμισης και θα εξετάσουμε μερικές από τις παραμέτρους που θα πρέπει να ληφθούν υπ όψιν πριν την τελική επιλογή καναλιού.

Τι είναι τα Google Ads;

Ως η πιο δημοφιλής και ευρέως χρησιμοποιούμενη μηχανή αναζήτησης στον κόσμο, η Google θεωρείται εκ των πραγμάτων ο ηγέτης της διαδικτυακής διαφήμισης. Με περισσότερες από 3,5 δισεκατομμύρια αναζητήσεις κάθε μέρα, η Google προσφέρει στους διαφημιζόμενους πρόσβαση σε ένα ευρύ φάρμα δυνητικών χρηστών που βρίσκονται σε καθημερινή αναζήτηση αγαθών και υπηρεσιών.

Πώς Λειτουργούν τα Google Ads

Θέτοντας σαν στόχο την παροχή αξιόπιστου, χρήσιμου και συναφούς περιεχομένου στις αναζητήσεις των χρηστών, τα Google Ads βασίζονται στην αναζήτηση βάσει λέξεων-κλειδιών, ενώ οι διαφημιζόμενοι πληρώνουν μόνο όταν κάποιος χρήστης κάνει κλικ στη διαφήμισή τους, μέσω του συστήματος πληρωμής ανά κλικ (Pay-Per-Click ή PPC).

Αυτό συνεπάγεται ότι κατά τη δημιουργία μια διαφήμισης στην πλατφόρμα της Google θα πρέπει να δίνεται ιδιαίτερα μεγάλη προσοχή στον σωστό καθορισμό των λέξεων-κλειδιών, οι οποίες θα πρέπει να είναι υψηλής εμπορικής αξίας για την επιχείρηση (να έχουν δηλαδή μεγάλη συνάφεια με τις υπηρεσίες/προϊόντα της εκάστοτε επιχείρησης). 

Επίσης, ένας εξίσου σημαντικός παράγοντας είναι ο καθορισμός των χρηματικών πόρων που θα καταναλωθούν σε κάθε κλικ πάνω στη διαφήμιση. Αυτό γιατί τα Google Ads λειτουργούν με βάση ένα σύστημα δημοπρασίας. Όταν ένας χρήστης κάνει μια αναζήτηση χρησιμοποιώντας αυτές τις λέξεις-κλειδιά, η Google αποφασίζει ποιες διαφημίσεις θα εμφανιστούν, με βάση τους πόρους που προσφέρει ο διαφημιζόμενος και την ποιότητα της διαφήμισης. 

Τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα των Google Ads

Τα Google Ads προσφέρουν μια σειρά από σημαντικά πλεονεκτήματα, καθιστώντας τα μια δημοφιλή επιλογή για πολλές επιχειρήσεις. Αρχικά, όπως προαναφέρθηκε, η πλατφόρμα διαθέτει μεγάλη εμβέλεια και υψηλή επισκεψιμότητα, γεγονός που σημαίνει πως οι διαφημίσεις έχουν τη δυνατότητα να προσεγγίσουν ένα ευρύ κοινό. Επιπλέον, η στόχευση με βάση τις λέξεις-κλειδιά επιτρέπει την προσέγγιση συγκεκριμένου κοινού το οποίο αναζητά ενεργά σχετικά προϊόντα ή υπηρεσίες, αυξάνοντας την πιθανότητα μετατροπής. Φυσικά δεν θα πρέπει να ξεχνά κανείς τις ευέλικτες επιλογές διαφήμισης, όπως οι διαφημίσεις αναζήτησης, εμφάνισης, βίντεο και εφαρμογών οι οποίες παρέχουν τη δυνατότητα επιλογής του κατάλληλου τύπου για κάθε καμπάνια. 

Ωστόσο, υπάρχουν και κάποια σοβαρά μειονεκτήματα που πρέπει να ληφθούν υπόψη. Το κυριότερο εξ’ αυτών είναι το υψηλό κόστος ανά κλικ, ειδικά σε περιπτώσεις πολύ ανταγωνιστικών λέξεων-κλειδιών. Επίσης, οι καμπάνιες απαιτούν συνεχή παρακολούθηση και βελτιστοποίηση για την επίτευξη των καλύτερων δυνατών αποτελεσμάτων, κάτι που μπορεί να αποδειχθεί ιδιαίτερα χρονοβόρο και να απαιτεί εξειδίκευση. Τέλος, ο μεγάλος ανταγωνισμός σε πολλές αγορές μπορεί να δυσκολέψει την επίτευξη υψηλής απόδοσης της διαφημιστικής επένδυσης.

frame 657

Τι είναι τα Facebook Ads;

Ο αριθμός των ημερήσιων ενεργών χρηστών του Facebook είναι αρκετά εντυπωσιακός με τους αριθμούς να κυμαίνονται κοντά στα 2,09 δισεκατομμύρια – ένας αριθμός που έχει αυξηθεί κατά 5% από το 2023. Αυτό ακριβώς το έχει καταστήσει ένα πανίσχυρο εργαλείο marketing το οποίο έχει τη δύναμη να επηρεάζει την καταναλωτική συμπεριφορά των χρηστών του σε μεγάλο βαθμό. 

Πώς Λειτουργούν τα Facebook Ads

Όπως και στην περίπτωση των Google Ads, ο δημιουργός μιας διαφήμισης στο Facebook θα πρέπει να καθορίσει από πριν ένα budget (Προϋπολογισμό), βάσει του οποίου το Facebook θα αποφασίσει τον αριθμό των εμφανίσεων που θα έχει η διαφήμιση του, χωρίς ωστόσο να απαιτείται να οριστούν όροι αναζήτησης. Στην περίπτωση των Facebook Ads, οι διαφημίσεις στοχεύουν σε κοινά τα οποία ενδεχομένως να αποτελούν δυνητικούς αγοραστές βάσει των ενδιαφερόντων που έχουν δηλώσει στα social media. Επίσης, οι διαφημιστικές εκστρατείες στο Facebook δίνουν την δυνατότητα στους δημιουργούς να ορίσουν τον επιχειρηματικό στόχο που αυτές εξυπηρετούν (ενίσχυση του Brand Awareness ή αύξηση των Conversions κλπ.) προκειμένου να γίνουν πιο αποδοτικές.

Τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα των Facebook Ads

Τα Facebook Ads προσφέρουν πολλαπλά πλεονεκτήματα που τα καθιστούν ιδανική marketing επιλογή για επιχειρήσεις κάθε μεγέθους. Αρχικά, η στόχευση με βάση τα δημογραφικά χαρακτηριστικά και τα ενδιαφέροντα των χρηστών, προσφέρει τη δυνατότητα προσέγγισης του σωστού κοινού για την εκάστοτε μετατροπή. Επίσης, το ύφος των διαφημίσεων που προωθούνται βασίζεται κατά κύριο λόγο σε οπτικό περιεχόμενο (εικόνες και βίντεο) τα οποία τραβούν άμεσα την προσοχή των χρηστών. Επιπλέον, το κόστος ανά κλικ στις Facebook Ads είναι συχνά αρκετά χαμηλό, γεγονός που τις καθιστά μια οικονομική επιλογή για πολλές επιχειρήσεις. Παρά τα πλεονεκτήματα, τα Facebook Ads παρουσιάζουν και αρκετά μειονεκτήματα. Η εμβέλεια τους είναι σχετικά περιορισμένη, καθώς απευθύνονται κυρίως στους χρήστες των πλατφορμών Facebook και Instagram. Επιπλέον, αυτές οι διαφημίσεις απαιτούν τη δημιουργία ελκυστικού οπτικού περιεχομένου, κάτι που αυξάνει το κόστος και τον χρόνο προετοιμασίας τους. Τέλος, υπάρχει πάντα ο κίνδυνος οι διαφημίσεις να αγνοηθούν από τους χρήστες, ειδικά στις περιπτώσεις εκείνες όπου το κοινό είναι κορεσμένο από την υπερβολική προβολή διαφημίσεων.

Πώς να επιλέξετε το καλύτερο είδος διαφήμισης για την επιχείρησή σας

Τόσο οι διαφημίσεις Google όσο και οι διαφημίσεις Facebook είναι απίστευτα ισχυρά διαφημιστικά μέσα που απευθύνονται σχεδόν σε κάθε τύπο επιχείρησης. Με βάση την ανάλυση που προηγήθηκε αναφορικά με τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα κάθε μέσου, είναι επίσης σαφές ότι οι δύο πλατφόρμες θα πρέπει να αντιμετωπίζονται συμπληρωματικά και όχι ανταγωνιστικά. Η αξιοποίηση του συνδυασμού τόσο της αμειβόμενης αναζήτησης όσο και της αμειβόμενης κοινωνικής δικτύωσης είναι μια εξαιρετικά αποτελεσματική στρατηγική digital marketing, κατά την οποία πρέπει να γίνεται χρήση των δυνατών σημείων της κάθε πλατφόρμας. Πέρα όμως από την ταυτόχρονη χρήση, ακόμη και στις περιπτώσεις εκείνες που γίνεται χρήση μίας εκ των δύο, υπάρχουν μια σειρά από παράγοντες που πρέπει να ληφθούν υπ’ όψιν για να αναδειχθεί η κατάλληλη για κάθε διαφημιστική καμπάνια.

Επιχειρηματικός στόχος και κοινό-στόχος

Σε γενικές γραμμές, οι διαφημίσεις Facebook είναι καλύτερες για την προώθηση της αναγνωρισιμότητας της μάρκας και την επικοινωνία με τους πελάτες. Από την άλλη πλευρά, οι Διαφημίσεις Google τείνουν να είναι πιο αποτελεσματικές στην πραγματοποίηση πωλήσεων και στην προσέλκυση νέων πελατών.

Προϋπολογισμός διαφήμισης & σχέση κόστους-αποτελεσματικότητας

Τα Facebook Ads έχουν συνήθως χαμηλότερο κόστος, αλλά και μικρότερη εμβέλεια από τα Google Ads. Παρά το γεγονός ότι τα Facebook Ads προσφέρουν πιο οικονομικές επιλογές με χαμηλότερο κόστος ανά κλικ (CPC), η εμβέλεια τους είναι περιορισμένη κυρίως στο ενεργό κοινό του Facebook και του Instagram. Αντίθετα, τα Google Ads, αν και πιο δαπανηρές, παρέχουν μεγαλύτερη εμβέλεια μέσω του εκτεταμένου Δικτύου Αναζήτησης και Εμφάνισης της Google, φτάνοντας σε χρήστες που αναζητούν συγκεκριμένα προϊόντα ή υπηρεσίες. 

Μορφή διαφήμισης & δημιουργικές απαιτήσεις

Τόσο οι Διαφημίσεις Facebook όσο και οι Διαφημίσεις Google προσφέρουν μια ποικιλία μορφών, αλλά οι Διαφημίσεις Facebook απαιτούν οπτικά στοιχεία όπως εικόνες ή βίντεο να είναι το κεντρικό σημείο, οδηγώντας συχνά σε πιο εντυπωσιακές διαφημίσεις. Εναλλακτικά, οι διαφημίσεις Google Ads επιτρέπουν τη δημιουργία απλών, βασισμένων σε κείμενο διαφημίσεων, οι οποίες μπορεί να είναι ιδανικές για ένα δυνατό ξεκίνημα στον κόσμο των χορηγούμενων διαφημίσεων.

Συνοψίζοντας, τόσο τα Google Ads όσο και τα Facebook Ads προσφέρουν μοναδικά πλεονεκτήματα που μπορούν να ενισχύσουν την παρουσία και τις πωλήσεις μιας επιχείρησης. Τα Google Ads είναι ιδανικά για επιχειρήσεις που επιθυμούν να προσεγγίσουν χρήστες με υψηλή πρόθεση αγοράς μέσω αναζητήσεων, ενώ τα Facebook Ads προσφέρουν εξαιρετικές δυνατότητες στόχευσης και ενίσχυσης της αναγνωρισιμότητας με χαμηλότερο κόστος. Η επιλογή της κατάλληλης πλατφόρμας εξαρτάται από τους στόχους, το κοινό και τον προϋπολογισμό της εκάστοτε διαφημιστικής καμπάνιας. Συχνά, η καλύτερη στρατηγική είναι ο συνδυασμός και των δύο, αξιοποιώντας τα δυνατά σημεία της κάθε μίας για να επιτευχθούν τα βέλτιστα αποτελέσματα.


Εάν λοιπόν ενδιαφέρεστε να δημιουργήσετε μια δυναμική και σύγχρονη εικόνα της επιχείρησής σας στον κόσμο των digital διαφημίσεων, η Wizy είναι στη διάθεσή σας! 

Επισκεφτείτε τη σελίδα μας ή επικοινωνήστε μαζί μας με όποιον τρόπο επιθυμείτε, προκειμένου να λύσουμε οποιαδήποτε απορία έχετε και να σας παρέχουμε τις πληροφορίες που χρειάζεστε.

Ακολουθήστε μας στα social media Facebook, Instagram, Twitter Tik Tok & LinkedIn και μείνετε συντονισμένοι, μαθαίνοντας πρώτοι τα νέα μας!