Κατασκευή ιστοσελίδων: Ένα ζήτημα που συναντάται πάρα πολύ συχνά τελευταία, καθώς παρατηρείται τεράστια ανάπτυξη στον ψηφιακό-ηλεκτρονικό κόσμο. Το σημαντικό όμως, όταν κάποιος θέλει να κατασκευάσει τη δική του ιστοσελίδα, είναι να καθορίσει ορισμένα πράγματα. Αυτό εν ολίγοις σημαίνει πως οι πρώτες σκέψεις πρέπει να οργανωθούν με τον σωστό τρόπο προκειμένου να προγραμματιστούν με τάξη οι πρώτες ενέργειες. 

  1. Τι είδους ιστοσελίδα θέλω να δημιουργήσω;
  2. Τι θα περιλαμβάνει η ιστοσελίδα μου;
  3. Ποιο είναι το budget που μπορώ να διαθέσω;
  4. Ποια πλατφόρμα-εταιρεία καλύπτει τις ανάγκες μου;
  5. Πώς θα προωθήσω την ιστοσελίδα μου;
  6. Σύνοψη

Κατασκευή ιστοσελίδων: Προγραμματισμός και οργάνωση

1. Τι είδους ιστοσελίδα θέλω να δημιουργήσω;

Όπως προαναφέρθηκε, οι πρώτες σκέψεις σχετικά με την κατασκευή ιστοσελίδων αφορούν στο είδος-τύπο της ιστοσελίδας που επιθυμεί να δημιουργήσει κάποιος. Τα είδη των ιστοσελίδων είναι πραγματικά πάρα πολλά. Επομένως, ο ενδιαφερόμενος πρέπει εξαρχής να αποφασίσει τι είδους ιστοσελίδα θέλει να δημιουργήσει, αλλά και τι «μέγεθος» θα έχει αυτή.

«Μικρές και ελαφριές» ιστοσελίδες αποτελούν για παράδειγμα ένα portfolio ή ένα απλό blog. Ωστόσο, αν γίνεται λόγος για μία ιστοσελίδα, η οποία θα συνιστά αναπόσπαστο τμήμα μίας ολόκληρης επιχείρησης, τότε μιλάμε για μία εντελώς διαφορετική κατασκευή ιστοσελίδας. 

Σε αυτήν τη δεύτερη περίπτωση λοιπόν, ο ενδιαφερόμενος πρέπει εξαρχής να καθορίσει τον σκοπό της ιστοσελίδας που επιθυμεί να δημιουργήσει. Στη σύγχρονη εποχή μάλιστα, που όλες οι εταιρείες υποστηρίζονται ψηφιακά, η ιστοσελίδα που θα δημιουργηθεί πρέπει να είναι ανάλογη του μεγέθους της επιχείρησης. 

Ο καθορισμός του τύπου ιστοσελίδας είναι εν κατακλείδι σημαντικός, διότι αντανακλά τον σκοπό του ενδιαφερομένου, πράγμα που σημαίνει πως αν ο ενδιαφερόμενος έχει μεγαλεπήβολα σχέδια π.χ. για την επιχείρησή του, πρέπει αντιστοίχως να δώσει ιδιαίτερη προσοχή και βάση στην κατασκευή της ιστοσελίδας για την επιχείρησή του.

2. Τι θα περιλαμβάνει η ιστοσελίδα μου;

Οι επόμενες σκέψεις αναφορικά με την κατασκευή ιστοσελίδων μετά τον καθορισμό του είδους-του τύπου ιστοσελίδας που θα δημιουργηθεί, έχουν να κάνουν με το τι θα περιλαμβάνει η ιστοσελίδα.

Πολλές φορές το είδος της ιστοσελίδας «μαρτυρά» το τι πρέπει να περιλαμβάνει η εκάστοτε ιστοσελίδα. Ωστόσο, κάτι τέτοιο δεν αποτελεί κάποιον κανόνα. Εν ολίγοις, μία ιστοσελίδα που αντιπροσωπεύει διαδικτυακά μία επιχείρηση μπορεί να περιλαμβάνει ένα τεράστιο πλήθος σελίδων.

Παρά ταύτα, το σημαντικότερο είναι η ιστοσελίδα αυτή να κατευθύνει τους επισκέπτες με τέτοιο τρόπο, ώστε να εξυπηρετείται ο σκοπός της.  Αυτό ουσιαστικά σημαίνει πως αν η ιστοσελίδα αποτελεί ένα eshop, αφορά δηλαδή στη δυνατότητα online παραγγελιών, τότε πρέπει να καθιστά εύκολη και ταχύτατη τη διαδικασία με την οποία μπορούν να πραγματοποιηθούν οι αγορές, αλλά και να περιλαμβάνει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες που χρειάζεται να ξέρει ο πελάτης για την εν λόγω επιχείρηση. Πέραν όμως του προφανούς, μία ιστοσελίδα είναι καλό να είναι βελτιστοποιημένη, να ακολουθεί δηλαδή τους κανόνες του SEO (search engine optimization) προκειμένου να καθιστά ανταγωνιστική την επιχείρηση.

Βέβαια, να πούμε σε αυτό το σημείο, πως υπάρχουν πράγματα που μπορούν να ενσωματωθούν σε μία ιστοσελίδα, τα οποία εκ πρώτης όψεως δε φαίνονται απαραίτητα. Για παράδειγμα, μία ιστοσελίδα για μία εταιρεία πωλήσεων, που συμπεριλαμβάνει ένα blog με τις σημαντικότερα νέα της εταιρείας, θα βοηθήσει κατά πάσα πιθανότητα πολύ περισσότερο την εταιρεία να αναπτυχθεί.

3. Ποιο είναι το budget που μπορώ να διαθέσω;

Κατασκευή ιστοσελίδων Οι πρώτες σκέψεις και οι πρώτες ενέργειες

Κατά τις πρώτες σκέψεις και ενέργειες αναφορικά με την κατασκευή ιστοσελίδων , το πλέον σημαντικό είναι το budget, δηλαδή το ποσό των χρημάτων που δύναται να διαθέσει κάποιος για την κατασκευή της ιστοσελίδας του.

Η αλήθεια είναι ότι πολλές φορές βλέπουμε πως υπάρχουν τρόποι, με τους οποίους κάποιος μπορεί να κατασκευάσει δωρεάν την ιστοσελίδα του, είτε αυτό αφορά σε μία πλατφόρμα που φιλοξενεί δωρεάν ένα απλό blog, είτε αυτό αφορά σε μία διαδικτυακή υπηρεσία που μπορεί να οργανώσει δωρεάν την ιστοσελίδα. Ωστόσο, αυτές οι μέθοδοι σπανίως έως ποτέ ανταποκρίνονται στις ανάγκες του ενδιαφερομένου. 

Η κατασκευή ιστοσελίδας για κάποιον, πόσω μάλλον για μία επιχείρηση, αποτελεί μία επένδυση. Προδήλως, για κάποιον που θέλει να κατασκευάσει μία ιστοσελίδα από χόμπι, αυτό δεν ισχύει. Όμως, για τους υπολοίπους που επιθυμούν να δημιουργήσουν μία ιστοσελίδα για να επεκτείνουν και να υποστηρίζουν την επιχείρησή τους ηλεκτρονικά-ψηφιακά, η εύρεση του κατάλληλου συνεργάτη για αυτή τη δουλειά προϋποθέτει τον καθορισμό του budget.

4. Ποια πλατφόρμα-εταιρεία καλύπτει τις ανάγκες μου;

Από τα ανωτέρω, γίνεται αντιληπτό πως η κατασκευή ιστοσελίδων δεν είναι κάτι απλό. Και όπως υπογραμμίστηκε, ο καθορισμός του budget από τον ενδιαφερόμενο έχει ως αποτέλεσμα την εύρεση του καλύτερου συνεργάτη για την κατασκευή της ιστοσελίδας του. 

Σε αυτό το πλαίσιο πρέπει εξαρχής να γίνει η σωστή συνεννόηση με τον συνεργάτη σχετικά με την πλατφόρμα επάνω στην οποία θα στηριχθεί η ιστοσελίδα. Ειδικότερα, αν ο ενδιαφερόμενος θέλει κάτι πιο απλό, η ιστοσελίδα που θα δημιουργηθεί, μπορεί να στηριχθεί σε μία πλατφόρμα ανοιχτού κώδικα, όπως το WordPress, το Drupal και το Joomla. Αντίθετα, αν ο ενδιαφερόμενος επιθυμεί η ιστοσελίδα του να είναι πλήρως προσαρμοσμένη στις απαιτήσεις του, θα πρέπει να είναι custom made. Όμως, το κύριο ερώτημα αφορά στο πώς γίνεται η επιλογή του συνεργάτη για την κατασκευή ιστοσελίδας. Ποια δηλαδή χαρακτηριστικά έχει το κατάλληλο web agency;

Πιο αναλυτικά, ένα «στιβαρό» web agency που μπορεί να καλύψει τις ανάγκες των ενδιαφερομένων:

α) Διαθέτει εξαιρετικές θεωρητικές και πρακτικές γνώσεις επί της κατασκευής ιστοσελίδων.

β) Διαθέτει εμπειρία, που μπορεί να αποδειχθεί μέσα από παραδείγματα. 

γ) Συμπεριλαμβάνει και ενσωματώνει πάρα πολλές λειτουργίες, έτσι ώστε να μπορεί να καλύπτει πλήρως και σε όλα τα επίπεδα τους ενδιαφερομένους.

δ) Διαθέτει άψογο support team. Η υποστήριξη και η άμεση επικοινωνία σε μία συνεργασία αναφορικά με την κατασκευή ιστοσελίδων είναι  το άλφα και το ωμέγα. 

ε) Αξιολογεί και κατ’ επέκταση κοστολογεί τις υπηρεσίες που παρέχει με λογικό τρόπο.

5. Πώς θα προωθήσω την ιστοσελίδα μου;

Κατασκευή ιστοσελίδων Οι πρώτες σκέψεις και οι πρώτες ενέργειες

Αφού λοιπόν έχουν οργανωθεί με τον σωστό τρόπο οι πρώτες σκέψεις, δηλαδή η επιλογή του είδους της ιστοσελίδας, το τι θα περιλαμβάνει η ιστοσελίδα, το διαθέσιμο budget και η επιλογή του κατάλληλου web agency, αυτό που χρήζει ιδιαίτερης προσοχής, είναι το promotion, δηλαδή η προώθηση της ιστοσελίδας.

Όπως τονίστηκε παραπάνω, μία ιστοσελίδα στη σύγχρονη εποχή πρέπει να είναι βελτιστοποιημένη, έτσι ώστε να μπορεί να είναι ανταγωνιστική σε μία τεράστια αγορά, αυτή του διαδικτύου. Παράλληλα, αποτελεσματικούς τρόπους  προώθησης μίας ιστοσελίδας αποτελούν η διαφήμισή της στη μηχανή αναζήτησης της Google και η σύνδεσή της με τα social media. 

Εντούτοις, δεν είναι μόνο το SEO, το Google Ads  και η σύνδεση με τα social media, που βοηθούν  στην προώθηση μίας ιστοσελίδας. Το Digital Marketing αποτελεί μία εξαιρετικά ενδιαφέρουσα επιστήμη, η οποία έχει μάλιστα πολλά παρακλάδια, στα οποία πρέπει οι ενδιαφερόμενοι να δίνουν τη δέουσα προσοχή, εάν θέλουν η ιστοσελίδα και κατ’ επέκταση η επιχείρησή τους να είναι επιτυχημένη. 

6. Σύνοψη

Εν κατακλείδι, η κατασκευή ιστοσελίδων δεν είναι κάτι απλό, αλλά αντίθετα κάτι ιδιαίτερα περίπλοκο, που απαιτεί μεταξύ άλλων γνώσεις, χρόνο και χρήματα. Επομένως, όποιος επιθυμεί να δημιουργήσει τη δική του ιστοσελίδα, πρέπει να λάβει υπόψη του όλες τις παραπάνω μεταβλητές, έτσι ώστε να οργανώσει και να βάλει σε τάξη τις σκέψεις του. 

Η επιλογή του τύπου-είδους της ιστοσελίδας, το τι θα περιλαμβάνει η εν λόγω ιστοσελίδα, ο καθορισμός του διαθέσιμου budget, η επιλογή του κατάλληλου συνεργάτη και τα μέσα προώθησης είναι μόνο τα πρώτα βήματα κατά τον προγραμματισμό και την οργάνωση κάποιου που επιθυμεί να δημιουργήσει τη δική του ιστοσελίδα.


Εάν λοιπόν ενδιαφέρεστε να δημιουργήσετε τη δική σας ιστοσελίδα, η Wizy είναι στη διάθεσή σας! Σας συνιστούμε να επισκεφθείτε τη σελίδα μας, αλλά και να επικοινωνήσετε μαζί μας με όποιον τρόπο επιθυμείτε, προκειμένου να λύσουμε οποιαδήποτε απορία έχετε και να σας παρέχουμε τις πληροφορίες που χρειάζεστε.

Σας συνιστούμε επίσης να μας ακολουθήσετε στα social media Facebook, Instagram, Twitter & Linkedin, έτσι ώστε να μείνετε συντονισμένοι και να μαθαίνετε πρώτοι τα νέα μας!