Στο πλαίσιο της σύγχρονης τεχνοκρατούμενης εποχής, οι ιστοσελίδες είναι, θα μπορούσαμε να πούμε, απαραίτητες. Ωστόσο, εύλογα τίθεται το ερώτημα «τι είδους ιστοσελίδα χρειάζεται ο καθένας;». Το ερώτημα αυτό μοιάζει ιδιαίτερα απλό· όμως κάτι τέτοιο δεν ισχύει. Για να δώσουμε λοιπόν απάντηση στο παραπάνω ερώτημα, πρέπει να καθορίσουμε τον σκοπό που θα εξυπηρετήσει η ιστοσελίδα. 

Καθορίζοντας επομένως τον σκοπό, έχουμε τη δυνατότητα να βρούμε τι είδους ιστοσελίδα χρειάζεται ο καθένας. Το πρόβλημα όμως εδώ έχει να κάνει με το ότι τα είδη των ιστοσελίδων είναι «αμέτρητα». Με αφορμή αυτό, παρακάτω θα δούμε ποια είναι τα πιο βασικά είδη ιστοσελίδων.

  1. Corporate
  2. E-commerce
  3. Membership 
  4. Blog
  5. Portfolio 
  6. Personal 
  7. Nonprofit-educational 
  8. Online forum 
  9. Informational-encyclopedias
  10. Σύνοψη

Τα πιο βασικά είδη ιστοσελίδων

1. Corporate websites

Ξεκινώντας λοιπόν με τα πιο βασικά είδη ιστοσελίδων, πρέπει να αναφερθούμε στα corporate, business, ή αλλιώς company websites. Σε αυτήν την κατηγορία συγκαταλέγονται οι ιστοσελίδες που αντιπροσωπεύουν μία επιχείρηση-εταιρεία στον ψηφιακό κόσμο. Ουσιαστικά, αυτό σημαίνει ότι τα company websites δίνουν τη δυνατότητα σε κάθε λογής επιχείρηση να επεκτείνει την παρουσία της στον διαδικτυακό κόσμο. 

Σκοπός τους πιο αναλυτικά είναι να αντιπροσωπεύουν ένα brand στο ίντερνετ. Αυτό προφανώς σηματοδοτεί πως μία τέτοιου είδους ιστοσελίδα παρέχει όλες τις πληροφορίες που χρειάζονται οι επισκέπτες:

  • σε ποιον τομέα δραστηριοποιείται η εν λόγω επιχείρηση, δηλαδή τι ακριβώς κάνει
  • ποιες υπηρεσίες/ποια αγαθά παρέχει και με ποιον τρόπο
  • με ποιον τρόπο μπορούν να επικοινωνήσουν οι επισκέπτες της ιστοσελίδας με την επιχείρηση

2. E-commerce websites

Ποια είναι τα πιο βασικά είδη ιστοσελίδων;

Εν συνεχεία, ένα από τα βασικότερα είδη ιστοσελίδων είναι και τα E-commerce websites, οι ιστότοποι δηλαδή που είναι άρρηκτα συνδεδεμένοι με το ηλεκτρονικό εμπόριο. 

Σε αυτό το είδος, ανήκουν και οι ιστοσελίδες που αποτελούν eshop-online stores, ή αλλιώς ηλεκτρονικά καταστήματα. Με αυτές λοιπόν τις ιστοσελίδες δύναται κάποιος να πουλήσει αγαθά (φυσικά ή ψηφιακά) και υπηρεσίες μέσω του διαδικτύου. 

Μία τέτοιου είδους ιστοσελίδα είναι το κλειδί για κάθε επιχείρηση που επιθυμεί να επεκτείνει την αγορά της ή/και να μειώσει το κόστος λειτουργίας της.

Προφανώς και ένα eCommerce website «που σέβεται τον εαυτό του», πρέπει να καθιστά τη διαδικασία online αγορών και συναλλαγών ιδιαίτερα απλή, εύκολη και πάνω από όλα φιλική προς τον επισκέπτη.

3. Membership

Προχωρώντας με τα πιο βασικά είδη ιστοσελίδων, οφείλουμε να μιλήσουμε και για τα membership websites, τα οποία παρά το ότι τα συναντούμε πλέον παντού, συχνά τα αψηφούμε. 

Σε αυτήν την κατηγορία ανήκουν οι ιστοσελίδες, οι οποίες ζητούν από τους επισκέπτες-χρήστες τους να κάνουν εγγραφή πληρώνοντας κάποιο αντίτιμο προκειμένου να αποκτήσουν πρόσβαση στο περιεχόμενό τους.

Χαρακτηριστικά παραδείγματα membership websites αποτελούν τα «μεγάλα» ηλεκτρονικά περιοδικά, στα οποία συνήθως οι εγγεγραμμένοι πληρώνουν κάποια είτε μηνιαία είτε ετήσια συνδρομή, έτσι ώστε να μπορούν να έχουν πρόσβαση στην πλήρη βάση δεδομένων (π.χ. από ακαδημαϊκά-επιστημονικά άρθρα) ενός συγκεκριμένου περιοδικού.

4. Blog

Ποια είναι τα πιο βασικά είδη ιστοσελίδων;

4ο στη λίστα μας με τα πιο βασικά είδη ιστοσελίδων έχουμε το blog, ένα είδος website που έχει λάβει τεράστια έκταση, και στο εξωτερικό αλλά και στη χώρα μας.

Ουσιαστικά τα blog δίνουν την ευκαιρία στον κάθε χρήστη του διαδικτύου να δημιουργήσει έναν δικό του χώρο προκειμένου να εκφράσει τις απόψεις του, να μεταδώσει ορισμένες ειδήσεις και να παρέχει tips για πάρα πολλά θέματα στους επισκέπτες του μέσα από γραπτό και οπτικό υλικό, δηλαδή μέσα από κείμενα, φωτογραφίες και μερικές φορές βίντεο.

Σημειωτέον πως τα blog δε φέρνουν από μόνα τους χρήματα στον ιδιοκτήτη τους. Ωστόσο, ο κάτοχος ενός blog website μπορεί εν δυνάμει να κερδίσει χρήματα ενσωματώνοντας σε αυτό διαφημίσεις.

5. Portfolio

Στα πιο βασικά είδη ιστοσελίδων έχουμε και τα Portfolio. Αυτό το είδος ιστοσελίδας παρά το ότι είναι κάτι απλό, είναι στην πραγματικότητα πάρα πολύ χρήσιμο. Η χρησιμότητα του συγκεκριμένου είδους ιστοσελίδας έγκειται στο ότι δίνει τη δυνατότητα σε επαγγελματίες να «μιλήσουν» για τη δουλειά τους.

Ειδικότερα, ένα online portfolio συγκεντρώνει παραδείγματα δουλειάς πάρα πολλών επαγγελματιών, όπως graphic designers, συγγραφέων και καλλιτεχνών.

Ένα portfolio είναι δηλαδή ένα εξαιρετικό μέσο, με το οποίο μπορεί κανείς να «διαφημίσει» τις ικανότητες, τις γνώσεις και τη δουλειά του.

6. Personal

Τα personal websites, ή προσωπικές σελίδες, όπως συνηθίζουμε να τα ονομάζουμε, είναι κάτι που το συναντάμε σπανιότερα. Πολλές φορές τα συγχέουμε με τα portfolio websites, στην πραγματικότητα όμως έχουν αρκετές διαφορές.

Μία προσωπική σελίδα, θα μπορούσαμε να πούμε για να γίνει πιο κατανοητή, ότι συνιστά τη διαδικτυακή ταυτότητα κάποιου, καθώς του επιτρέπει να κάνει αισθητή την παρουσία του στον ψηφιακό κόσμο.

Εν ολίγοις, ένα personal website δίνει τη δυνατότητα στον δημιουργό του να μιλήσει για τον εαυτό του εξηγώντας το ποιος είναι και με τι ασχολείται.

7. Nonprofit-educational

Ποια είναι τα πιο βασικά είδη ιστοσελίδων;

Ανάμεσα στα βασικότερα είδη ιστοσελίδων συγκαταλέγονται και τα nonprofit websites. Πιο αναλυτικά, οι ιστοσελίδες αυτού του είδους έχουν έναν μη κερδοσκοπικό χαρακτήρα, καθώς συνήθως αντιπροσωπεύουν έναν οργανισμό που επιθυμεί να εδραιώσει την παρουσία του στον ψηφιακό κόσμο μη έχοντας ως στόχο να κερδίσει χρήματα.

Τέτοιου είδους ιστοσελίδες έχουν για παράδειγμα πάρα πολλά εκπαιδευτικά ιδρύματα, τα οποία χρησιμοποιούν το website τους για να δώσουν πρόσβαση σε μαθητές και φοιτητές σε υλικό που προάγει τη γνώση.

Βέβαια, δεν μπορούμε να πούμε πως όλα τα education websites είναι nonprofit, καθώς υπάρχουν πάρα πολλοί ιστότοποι που προσφέρουν courses επί πληρωμή.

8. Online forum

Τα online forum ανήκουν δικαίως στη λίστα με τα πιο βασικά είδη ιστοσελίδων, καθώς έκαναν την εμφάνισή τους σχεδόν από την αρχή του διαδικτύου. 

Ουσιαστικά, αυτό το είδος ιστοσελίδας δημιουργεί μία τεράστια online κοινότητα, δίνοντας σε χρήστες με κοινά ενδιαφέροντα τη δυνατότητα να διεξάγουν συζητήσεις προκειμένου να μοιραστούν τις ιδέες, τις γνώσεις και τις εμπειρίες τους επί συγκεκριμένων θεμάτων. 

Τα φόρουμ μπορούν, όπως γίνεται αντιληπτό, να είναι ανοικτά σε όλους, δηλαδή δωρεάν, αλλά και πιο περιορισμένα, δηλαδή να δημιουργούν μία κλειστή online κοινότητα, στην οποία για να συμμετάσχεις πληρώνεις κάποια συνδρομή. 

9. Informational – Encyclopedias

Ολοκληρώνοντας τη λίστα μας, πρέπει να κάνουμε μία σύντομη αναφορά σε ένα ακόμη από τα βασικότερα και πιο συνήθη είδη ιστοσελίδων που είναι το informational. Σε αυτούς τους ιστοτόπους κύριο σκοπό αποτελεί η μεταλαμπάδευση της γνώσης. 

Αυτό μπορούμε να το κατανοήσουμε καλύτερα μέσα από τις online εγκυκλοπαίδειες. Στα encyclopedia websites δίνεται στους χρήστες του διαδικτύου η ευκαιρία να συγκεντρώσουν τις πληροφορίες που αναζητούν για συγκεκριμένα θέματα. 

Το ενδιαφέρον της υπόθεσης είναι ότι σε τέτοιου είδους ιστοσελίδες υπάρχει συνεισφορά από πάρα πολλά άτομα, τα οποία επιθυμούν να μοιραστούν τις γνώσεις τους για κάποιο θέμα. 

10. Σύνοψη

Όπως υπογραμμίστηκε και στην αρχή αυτού του άρθρου, σήμερα οι ιστοσελίδες είναι αναγκαίες, αλλά ακόμη πιο αναγκαία είναι η κατανόηση του τρόπου με τον οποίο κατηγοριοποιούνται. Να τονίσουμε βέβαια σε αυτό το σημείο πως μία ιστοσελίδα μπορεί να συγκεντρώνει παραπάνω από μία μορφές, πράγμα που σημαίνει πως μπορεί να αφορά σε περισσότερα από ένα είδη ιστοσελίδων.

Η κατηγοριοποίηση των ιστοσελίδων σε είδη και η επεξήγηση των πιο βασικών ειδών μας βοηθούν να καταλάβουμε τι ακριβώς χρειαζόμαστε. Από εκεί κι έπειτα ξεκινά ο «δύσκολος δρόμος» που έχει να κάνει με την κατασκευή των ιστοσελίδων και τον τρόπο με τον οποίο οργανώνουμε τις σκέψεις μας για να καταλήξουμε στο πώς θα προχωρήσουμε με τη δημιουργία της δικής μας μοναδικής ιστοσελίδας.


Εάν λοιπόν ενδιαφέρεστε να δημιουργήσετε τη δική σας ιστοσελίδα, η Wizy είναι στη διάθεσή σας! Σας συνιστούμε να επισκεφθείτε τη σελίδα μας, αλλά και να επικοινωνήσετε μαζί μας με όποιον τρόπο επιθυμείτε, προκειμένου να λύσουμε οποιαδήποτε απορία έχετε και να σας παρέχουμε τις πληροφορίες που χρειάζεστε.

Σας συνιστούμε επίσης να μας ακολουθήσετε στα social media Facebook, Instagram, Twitter & Linkedin, έτσι ώστε να μείνετε συντονισμένοι και να μαθαίνετε πρώτοι τα νέα μας!