To Marketing συνιστά εν ολίγοις μία εξαιρετικά ενδιαφέρουσα επιστήμη που ως επί το πλείστον αφορά σε όλες εκείνες τις δραστηριότητες μιας επιχείρησης που έχουν στόχο την προώθησή της και τη σύνδεσή της με τους καταναλωτές. Το Digital Marketing από την άλλη, δεν είναι απλώς ακόμη ένα παρακλάδι αυτής της επιστήμης, αλλά αντίθετα κάτι εξαιρετικά σημαντικό που έχει τεράστιο αντίκτυπο στον σύγχρονο κόσμο, στον οποίο κυριαρχούν τα ψηφιακά μέσα.
- Τι είναι το Digital Marketing: Πρωταρχικοί στόχοι και πλεονεκτήματα
- Οι κύριες μορφές του Digital Marketing
- Σύνοψη
Τι είναι το Digital Marketing: Πρωταρχικοί στόχοι και πλεονεκτήματα
Ζούμε σε μία εποχή στην οποία το διαδίκτυο διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στη ζωή του κάθε ανθρώπου. Μέσω του διαδικτύου δηλαδή, ένας άνθρωπος μπορεί μεταξύ άλλων να εργαστεί, να αναζητήσει και να βρει εργασία, να διασκεδάσει και να ψυχαγωγηθεί, να αναζητήσει πληροφορίες και να διδαχθεί, και προφανώς να κοινωνικοποιηθεί. Γίνεται λοιπόν εύκολα αντιληπτό πως το διαδίκτυο και η online παρουσία μας είναι απαραίτητη.
Αυτό ακριβώς προσπαθεί να «εκμεταλλευτεί» το Digital Marketing και οι επιχειρήσεις που αναπτύσσουν τις στρατηγικές τους πάνω σε αυτό. Μία επιχείρηση δηλαδή, ακολουθώντας το Digital Marketing επιχειρεί μέσω των διαδικτυακών μέσων-ψηφιακών καναλιών να επικοινωνήσει με τους δυνητικούς της πελάτες και να τους απευθύνει έμμεσα ή άμεσα τα μηνύματα που η ίδια επιθυμεί, προκειμένου να καταφέρει εν τέλει να πουλήσει περισσότερα αγαθά και υπηρεσίες.
Οι πρωταρχικοί στόχοι του Digital Marketing είναι το brand awareness και το loyalty. Το awareness συνδέεται με την αναγνωρισιμότητα, πράγμα που σημαίνει πως οι καταναλωτές γνωρίζουν την ύπαρξη μιας επιχείρησης. Το loyalty από την άλλη, αφορά σε όλους εκείνους τους «πιστούς» πελάτες, οι οποίοι όχι μόνο γνωρίζουν την επιχείρηση, όχι μόνο έχουν αγοράσει από αυτήν την επιχείρηση, αλλά έχουν μείνει και ευχαριστημένοι, πράγμα που σημαίνει ότι θα αγοράσουν ξανά από αυτήν και θα την προτείνουν και σε άλλους.
Όσον αφορά στα κύρια πλεονεκτήματα του Digital Marketing, μπορεί να ειπωθεί, πως αυτά πηγάζουν από την ίδια τη φύση του ψηφιακού κόσμου. Ειδικότερα, στον ψηφιακό κόσμο δε μας ενδιαφέρει τόσο ο χώρος και ο χρόνος. Αυτό σημαίνει πως ο κάθε άνθρωπος μπορεί να μάθει για μία επιχείρηση και να αγοράσει από αυτήν ασχέτως του αν ζει μακριά και ασχέτως του τι ώρα είναι στην περιοχή του, ανεξάρτητα από το αν βρίσκεται σε διαφορετική ζώνη ώρας από αυτήν την επιχείρηση. Η αγορά δηλαδή στον online κόσμο είναι κατά πολύ μεγαλύτερη, καθώς μία επιχείρηση μπορεί να απευθυνθεί όποτε και σε όποιον επιθυμεί μέσα σε ελάχιστο χρονικό διάστημα.
Συν τοις άλλοις, μια επιχείρηση διαθέτει τα κατάλληλα μέσα, όπως για παράδειγμα προγράμματα analytics, με τα οποία αναλύει την ίδια της τη συμπεριφορά μαθαίνοντας με αυτόν τον τρόπο σε ποια μέθοδο επικοινωνίας και προώθησης πρέπει να εστιάσει ώστε να αποκτήσει περισσότερους πελάτες.
Κι έχοντας υπόψη τα ανωτέρω, παρακάτω θα δούμε τις κύριες μορφές που λαμβάνει το Digital Marketing.
Οι κύριες μορφές του Digital Marketing
1. SEO Marketing
Η πρώτη από τις κύριες μορφές του Digital Marketing έχει να κάνει με το Search Engine Optimization, ή αλλιώς SEO. Το SEO marketing είναι αυτό που επιτάσσει όλους τους «κανόνες» βελτιστοποίησης των ιστοτόπων και των σελίδων τους, προκειμένου να έχουν υψηλότερη κατάταξη στα αποτελέσματα μιας μηχανής αναζήτησης (όπως η Google) και κατ’ επέκταση να έχουν πολύ περισσότερους επισκέπτες.
Κατακερματίζεται στο On-page SEO, που αφορά δηλαδή στις τεχνικές βελτιστοποίησης εντός της ιστοσελίδας (π.χ. τις λέξεις-κλειδιά), στο Off-page SEO, που αφορά σε «εξωτερικά» μέρη, δηλαδή εκτός της εν λόγω ιστοσελίδας, τα οποία μέσω των backlinks αυξάνουν την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας, και τέλος το technical SEO, το οποίο έχει κυρίως να κάνει με το interface και το experience σε μια ιστοσελίδα.
2. Content Marketing
Η δεύτερη από τις κύριες μορφές του Digital Marketing έχει να κάνει με το «περιεχόμενο». Το Content Marketing λοιπόν σχετίζεται με τη δημιουργία και την προώθηση περιεχομένου με στόχους την οικοδόμηση του brand awareness, την αύξηση της επισκεψιμότητας στην ιστοσελίδα της επιχείρησης και τέλος τη μετατροπή αυτών των επισκεπτών, των δυνητικών δηλαδή καταναλωτών, σε πραγματικούς πελάτες.
Σημειωτέον πως το content, μπορεί να λάβει διαφορετικές μορφές οπτικού-ακουστικού υλικού. Αυτό βέβαια έχει να κάνει με τη στρατηγική marketing που ακολουθεί η εκάστοτε επιχείρηση. Το content δηλαδή μπορεί να έχει τη μορφή ενημερωτικών άρθρων, βίντεο-οδηγών, που εξηγούν τα βήματα για την ολοκλήρωση μιας συγκεκριμένης διαδικασίας, ή ακόμη και podcast.
3. Social Media Marketing
Γνωρίζουμε ότι τα social media αποτελούν πλέον αναπόσπαστο τμήμα της καθημερινότητάς μας, εξού και βλέπουμε τις επιχειρήσεις να προωθούν τη δουλειά τους στα κοινωνικά μέσα. Πασιφανώς, τα social media posts αποτελούν ένα σημαντικό κομμάτι μιας Digital Marketing στρατηγικής. Το ενδιαφέρον της υπόθεσης είναι πως οι αναρτήσεις στα social media μπορούν και αυτές να λάβουν διάφορες μορφές, από μικρά κειμενάκια, μέχρι ολιγόλεπτα βίντεο, ή και δημοσκοπήσεις.
Το «δύσκολο» κομμάτι εν προκειμένω, είναι να κατασταλάξει μια επιχείρηση σε ποια από όλα αυτά τα κοινωνικά μέσα θα δραστηριοποιηθεί, έτσι ώστε να προσελκύσει περισσότερους επισκέπτες στη σελίδα της. Τα δημοφιλέστερα social media που λειτουργούν ως ψηφιακά κανάλια marketing είναι προφανώς το Facebook, το Instagram, το Twitter, το Youtube και το Linkedin. Ωστόσο, πρέπει η κάθε επιχείρηση να επιλέξει από όλα τα social networks τα καταλληλότερα, που θα τη βοηθήσουν να «φτάσει» στο target audience της πιο εύκολα.
4. Video Marketing
Το Video Marketing είναι ένας αποτελεσματικός τρόπος προώθησης της επιχείρησής σας, χρησιμοποιώντας βίντεο για να παρουσιάσετε προϊόντα ή υπηρεσίες. Μέσω διαδραστικών βίντεο, μπορείτε να εξηγήσετε διαδικασίες, να παρουσιάσετε χαρακτηριστικά και να προσελκύσετε νέους πελάτες.
Επιπλέον, το video marketing μπορεί να ενσωματωθεί στα social media, αυξάνοντας την προβολή της επιχείρησής σας και δημιουργώντας ευκαιρίες για αλληλεπίδραση με το κοινό σας. Τα βίντεο μπορούν να προσαρμοστούν στις ανάγκες κάθε κοινωνικού δικτύου, ενισχύοντας την επικοινωνία με τους πελάτες σας.
5. Advertising (PPC & Native Marketing)
Προχωρώντας, πρέπει να μιλήσουμε και για το advertising, τη διαδικασία δηλαδή κατά την οποία μια επιχείρηση πληρώνει προκειμένου να διαφημιστεί. Μπορεί να ακούγεται απλό, στην πραγματικότητα όμως δεν είναι, διότι μιλάμε για Digital Marketing, δηλαδή για τον ψηφιακό κόσμο, στον οποίο οι τρόποι διαφήμισης είναι πολλοί και διαφορετικοί.
Το PPC (Pay Per Click) είναι ο συχνότερος τύπος πληρωμένης διαφήμισης στον διαδικτυακό κόσμο. Ουσιαστικά, μια επιχείρηση πληρώνει σε διάφορα ψηφιακά κανάλια, όπως η Google (Google Ads) ή/και το Facebook (Facebook Ads) προκειμένου να εμφανιστεί σε διάφορους χρήστες.
Όμως, επειδή πολλοί χρήστες του διαδικτύου είναι προκατειλημμένοι απέναντι σε τέτοιου είδους διαφημίσει, πολλές επιχειρήσεις χτίζουν τις στρατηγικές τους επί του Native Marketing. Το Native Marketing αφορά στις εγγενείς διαφημίσεις, τις διαφημίσεις δηλαδή που ταιριάζουν με την πλατφόρμα στην οποία εμφανίζονται, οι οποίες κατά γενική ομολογία είναι λιγότερο ενοχλητικές για τους χρήστες.
6. Affiliate & Influencer Marketing
Κάτι εξίσου ή και περισσότερο σημαντικό σε κάποιες περιπτώσεις στο Digital Marketing είναι και η προώθηση μιας επιχείρησης μέσω τρίτων, ατόμων ή εταιρειών δηλαδή που δεν έχουν καμία άμεση σχέση με τη συγκεκριμένη επιχείρηση.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το Affiliate Marketing, κατά το οποίο μια επιχείρηση συνεργάζεται με κάποιον, ώστε να την προωθήσει. Εν προκειμένω, ο συνεργάτης αυτός, ο affiliate, όπως ονομάζεται, προωθεί τις υπηρεσίες ή τα αγαθά της επιχείρησης μέσω πχ συνδέσμων σε κάποιο ψηφιακό κανάλι και λαμβάνει προμήθεια επί των εσόδων, αν πραγματοποιηθούν αγορές από άτομα που επισκέφθηκαν την ιστοσελίδα της επιχείρησης πατώντας στον σύνδεσμο του affiliate.
Κατά παρόμοιο τρόπο λειτουργεί και το influencer marketing, μόνο που σε αυτήν την περίπτωση ο influencer πληρώνεται κατόπιν συμφωνίας με την επιχείρηση και όχι μέσω προμήθειας από τις αγορές που θα πραγματοποιήσουν οι καταναλωτές. Η επιχείρηση δηλαδή βρίσκει κάποιον επιφανή (συνήθως στα social media) και τον πληρώνει προκειμένου αυτός να προωθήσει στο κοινό του τα αγαθά ή τις υπηρεσίες που πουλάει η επιχείρηση.
7. E-mail & Mobile Marketing
Ολοκληρώνοντας αυτή τη λίστα με τις κύριες μορφές του Digital Marketing, δε γίνεται να μην αναφερθούμε στο E-mail και στο Mobile Marketing. Το συγκεκριμένο είδος Marketing έχει συνήθως μικρότερα αποτελέσματα, είναι όμως περισσότερο προσωπικό.
Ουσιαστικά, το E-mail & Mobile Marketing αφορά στην επικοινωνία μιας επιχείρησης με το target audience της μέσω email στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο και μηνυμάτων στο κινητό.
Το σημαντικό εδώ είναι ότι μια επιχείρηση στέλνει αυτά τα e-mail/sms για νέες προσφορές ή οτιδήποτε άλλο σε πελάτες που ήδη έχει στο ενεργητικό της, εξού και έχει τα στοιχεία επικοινωνίας τους.
Σύνοψη
Ο ψηφιακός-διαδικτυακός κόσμος μονίμως αναπτύσσεται και γι’ αυτό το Digital Marketing είναι καθοριστικό για μία επιχείρηση που θέλει να προωθηθεί, να ευδοκιμήσει και να εδραιώσει την online παρουσία και δραστηριότητά της.
Το πρώτο λοιπόν που έχει να κάνει είναι να αντιληφθεί τον αντίκτυπο που έχει το Digital Marketing, έτσι ώστε να χαράξει τη δική της πορεία και να αναπτύξει τη δική της στρατηγική, ενσωματώνοντας όποιες από τις μορφές του Digital Marketing επιθυμεί. Και αν το κάνει με τον σωστό τρόπο, θα έχει τεράστια πλεονεκτήματα σε ό,τι αφορά την αναγνωρισιμότητά της και τη δημιουργία ενός τεράστιου δικτύου πιστών πελατών.
Εάν λοιπόν ενδιαφέρεστε να δημιουργήσετε τη δική σας ιστοσελίδα για να ενισχύσετε την online παρουσία της επιχείρησής σας, αλλά και να ακολουθήσετε ορισμένες πρακτικές του Digital Marketing, η Wizy είναι στη διάθεσή σας! Σας συνιστούμε να επισκεφθείτε τη σελίδα μας, αλλά και να επικοινωνήσετε μαζί μας με όποιον τρόπο επιθυμείτε, προκειμένου να λύσουμε οποιαδήποτε απορία έχετε και να σας παρέχουμε τις πληροφορίες που χρειάζεστε.
Σας συνιστούμε επίσης να μας ακολουθήσετε στα social media Facebook, Instagram, Twitter & Linkedin, έτσι ώστε να μείνετε συντονισμένοι και να μαθαίνετε πρώτοι τα νέα μας!