Από τη δημιουργία της πρώτης ιστοσελίδας, πρώτη μέριμνα του ιδιοκτήτη της, ήταν το να μπορέσει να φτάσει στα μάτια του κοινού που στόχευε. Αυτή η ανάγκη δεν έχει φθίνει ως και σήμερα, με τη διαφορά πως σήμερα έχουμε στη διάθεσή μας διάφορες υπηρεσίες που μπορούν να την εξυπηρετήσουν. Μία κατηγορία αυτών, είναι οι μηχανές αναζήτησης (Search Engines).

Τι είναι η μηχανή αναζήτησης (Search Engine);

Οι μηχανές αναζήτησης είναι διαδικτυακά προγράμματα, με κάποια παραδείγματά τους να είναι τα: Google, Bing, DuckDuckGo. Δρουν ως διαμεσολαβητές μεταξύ ιστοσελίδων και κοινού, φέρνοντας το κοινό σε επαφή με τις ιστοσελίδες που ψάχνει. Η ευκολία με την οποία επιτρέπουν στον καθένα να ψάξει πληκτρολογώντας λίγες μόνο λέξεις και να βρει αυτό που τον ενδιαφέρει, έχει πλέον μετατρέψει τη χρήση τους αναγκαία και αναπόσπαστη. Επιπροσθέτως, διευκολύνει και τον ιδιοκτήτη κάποιας ιστοσελίδας, της οποίας το περιεχόμενο καταλήγει να φτάνει στο κοινό το οποίο ενδιαφέρεται γι’αυτό, εν τέλει.

Η δουλειά των μηχανών αναζήτησης, περιγραφικά, είναι να ψάχνουν αδιάκοπα το διαδίκτυο, να διαβάζουν, να καταγράφουν λίγο περιεχόμενο από την κάθε ιστοσελίδα που συναντούν, να τις ταξινομούν σε κατηγορίες και να παρουσιάζουν τις καταλληλότερες ως αποτελέσματα της αναζήτησης ενός ενδιαφερόμενου.

Πώς κρίνονται οι καταλληλότερες ιστοσελίδες για την εκάστοτε αναζήτηση;

Η κάθε μηχανή αναζήτησης, έχει διάφορα κριτήρια με τα οποία κρίνει ο αλγόριθμός της κατά πόσο ανταποκρίνεται κάποια σελίδα σε αυτό που ψάχνει κάποιος. Βάσει, λοιπόν, αυτού του πολύπλοκου αλγορίθμου, η μηχανή αναζήτησης επιλέγει μέσα από χιλιάδες ιστοσελίδες τις πιο πιθανές να έχουν την πληροφορία που αναζητείται. Κάποια από τα κριτήρια είναι το πόσο ευανάγνωστο είναι ένα κείμενο, αν περιέχει φωτογραφίες κι αν αυτές περιέχουν περιγραφές, αν έχει τίτλους, επικεφαλίδες, θεματικές ενότητες, πόσο μακροσκελές είναι ένα κείμενο, αν υπάρχουν βίντεο και άλλα.

Επειδή, όμως, ο αλγόριθμος δεν γνωρίζει στην πραγματικότητα ολόκληρο το περιεχόμενο της κάθε ιστοσελίδας, ενδέχεται να παραβλεφθεί κάποια η οποία θα ανταποκρινόταν σε κάποια αναζήτηση. Εδώ εισέρχεται το SEO.

Τι είναι το SEO;

Το SEO (Search Engine Optimization) είναι η λύση σε αυτό ακριβώς το πρόβλημα. Είναι, επί της ουσίας, ο τρόπος μας να βοηθήσουμε τη μηχανή αναζήτησης να αντιληφθεί καλύτερα το πραγματικό περιεχόμενο της ιστοσελίδας μας και να παρουσιαστεί ως αποτέλεσμα στις αναζητήσεις στις οποίες ανταποκρίνεται. Είναι ένα πλαίσιο μεθόδων και πρακτικών όπου, αποτέλεσμα ορισμένων, είναι η ορθότερη παρουσίαση του περιεχόμενού μας η οποία, όχι μόνο βοηθάει τη μηχανή αναζήτησης να το ταξινομήσει και παρουσιάσει ορθώς, αλλά το κάνει και πιο ευανάγνωστο, πιο εύπεπτο για το κοινό μας.

Πώς μπορούμε να προωθήσουμε τη σελίδα μας με το SEO;

Δεν είναι αρκετό να είναι ευπαρουσίαστο ένα περιεχόμενο για να επιτύχουμε τα θεμιτά αποτελέσματα· ευκολία ανακάλυψης και επισκεψιμότητα. Πολλές φορές, ενώ η σελίδα μας παρουσιάζεται στα αποτελέσματα κάποιας αναζήτησης, μπορεί να μην είναι στα πρώτα ή ούτε καν στην πρώτη σελίδα αποτελεσμάτων, κάτι που μειώνει την ευκολία ανακάλυψης και την επισκεψιμότητά της καθώς, στατιστικά, η πρώτη σελίδα αποτελεσμάτων και, ειδικότερα, τα πρώτα αποτελέσματα αναζητήσεων είναι αυτά τα οποία προσελκύουν τις περισσότερες επισκέψεις. Μέσα στο πλαίσιο μεθόδων του SEO, λοιπόν, βρίσκονται και οι τρόποι προώθησης της ιστοσελίδας μας σε καλύτερη θέση στις σελίδες των αποτελεσμάτων αναζήτησης.

Πέραν των προαναφερθέντων, ο αλγόριθμος μιας μηχανής αναζήτησης θα κοιτάξει και πιο βαθιά σε μια ιστοσελίδα. Θα δει αν η ιστοσελίδα μας φορτώνει γρήγορα, αν κάποιος που μπαίνει στην ιστοσελίδα μας κάθεται για ώρα, αν υπάρχουν σε άλλες, σύνδεσμοι που οδηγούν στη δική μας (Backlinks), αν στο περιεχόμενό μας υπάρχουν σύνδεσμοι για περαιτέρω περιεχόμενο μέσα στην ιστοσελίδα μας (Internal links), αν υπάρχουν σύνδεσμοι ιστοσελίδων αξιόπιστων πηγών, το περιεχόμενο των οποίων μας βοήθησε στην έρευνα για τη δημιουργία του περιεχόμενού μας και άλλα.

Με λίγα λόγια;

Όσο περισσότερο εναρμονιζόμαστε, ως ιστοσελίδα και περιεχόμενο, με τις πρακτικές του SEO, τόσο υψηλότερα κατατασσόμαστε στις αναζητήσεις που μας αφορούν. Όσο υψηλότερα κατατασσόμαστε στις αναζητήσεις που μας αφορούν, τόσο περισσότερο από το κοινό που στοχεύουμε θα μας βρει. 

Εν κατακλείδι, κύριο μέλημά μας πρέπει να είναι το ποιοτικό περιεχόμενο μιας και, όσο καλύτερη η ποιότητα του περιεχόμενού μας, τόσο μεγαλύτερη και η πιθανότητα να καταναλωθεί, το οποίο είναι και το ζητούμενό μας.


Εάν λοιπόν ενδιαφέρεστε να δημιουργήσετε τη δική σας ιστοσελίδα για να ενισχύσετε την online παρουσία της επιχείρησής σας, αλλά και να ακολουθήσετε ορισμένες πρακτικές του Digital Marketing, η Wizy είναι στη διάθεσή σας! Σας συνιστούμε να επισκεφθείτε τη σελίδα μας, αλλά και να επικοινωνήσετε μαζί μας με όποιον τρόπο επιθυμείτε, προκειμένου να λύσουμε οποιαδήποτε απορία έχετε και να σας παρέχουμε τις πληροφορίες που χρειάζεστε.

Σας συνιστούμε επίσης να μας ακολουθήσετε στα social media Facebook, Instagram, Twitter & Linkedin, έτσι ώστε να μείνετε συντονισμένοι και να μαθαίνετε πρώτοι τα νέα μας!