Το email marketing αποτελεί έναν από τους πιο επικερδείς και αποδοτικούς τρόπους προώθησης προϊόντων, υπηρεσιών και επιχειρήσεων, με την μέση απόδοσή του, σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία της πλατφόρμας Omnisend, να ανέρχεται σε $40 για κάθε $1 που ξοδεύεται. Τα τελευταία χρόνια, σημειώνεται σταθερά αυξητική τάση στη χρήση του, με τις επενδύσεις να προβλέπεται να φτάσουν παγκοσμίως τα 17.9 δισεκατομμύρια δολάρια μέχρι το 2027 (Statista).

Η δημιουργία ισχυρών σχέσεων με τους πελάτες και η αύξηση των πωλήσεων είναι οι κύριοι στόχοι των επιχειρήσεων και βάση στατιστικών, το email marketing μπορεί να είναι έως και 40 φορές πιο αποτελεσματικό από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ως προς την απόκτηση νέων πελατών. Γι’ αυτόν τον λόγο, το 89% των marketers χρησιμοποιούν το email ως το κύριο στοιχείο της στρατηγικής digital marketing που σχεδιάζουν. 

Τι είναι όμως το email marketing και πώς μπορείτε να δημιουργήσετε αποδοτικές καμπάνιες; Στο παρόν άρθρο, θα αναλύσουμε τα βασικά χαρακτηριστικά και τις καλύτερες πρακτικές για τη δημιουργία email marketing campaign που ξεχωρίζουν.

blog3(1)

Τι είναι το email marketing;

Το email marketing αποτελεί ένα ξεχωριστό πεδίο του digital marketing που στοχεύει στην προώθηση και πώληση προϊόντων, την αύξηση της αναγνωρισιμότητας ενός brand και την δημιουργία ή τη διατήρηση σχέσεων με τους πελάτες, μέσω της αποστολής email. Η δομή και η στρατηγική του, καθιστούν το email marketing ιδανικό τόσο για μικρές επιχειρήσεις που θέλουν να επικοινωνήσουν με ένα μικρής κλίμακας πελατολόγιο όσο και για μεγάλες επιχειρήσεις που σχεδιάζουν εκτενείς προωθητικές καμπάνιες προσαρμοσμένες στις προτιμήσεις του κάθε πελάτη.

Η επιτυχία του email marketing και τα υψηλά ποσοστά μετατροπής που επιτυγχάνει, οφείλονται κυρίως στο γεγονός ότι τα email αποστέλλονται σε κοινό που έχει εγγραφεί σε λίστα και έχει επιλέξει να λαμβάνει ενημερώσεις για τις δράσεις και προσφορές της εκάστοτε επιχείρησης, αυξάνοντας την πιθανότητα κάποιας ενέργειας μετά το άνοιγμα του email. Αυτό, σε συνδυασμό με τη σύγχρονη προσέγγιση που επικεντρώνεται στην τμηματοποίηση της λίστας επαφών και την εξατομίκευση του περιεχομένου, καθιστά την αποτελεσματικότητα του email marketing στη δέσμευση του κοινού-στόχου πολλά υποσχόμενη και εξαιρετικά οικονομική.

Οι τύποι του email marketing

Ανάλογα με τον στόχο που εξυπηρετεί κάθε email marketing καμπάνια, υπάρχουν διάφοροι τύποι email που μπορούν να προωθηθούν στους συνδρομητές (υφιστάμενους και δυνητικούς πελάτες), όπως τα email καλωσορίσματος, τα διαφημιστικά-προωθητικά email, τα email που βασίζονται σε κάποια ενέργεια, τα ενημερωτικά email που περιέχουν νέα για την επιχείρηση, ενισχύοντας την γενική ευαισθητοποίηση για ένα brand και πολλά άλλα.

  • Email καλωσορίσματος (Welcome email)

Το email καλωσορίσματος, είναι το πρώτο email που λαμβάνει ο συνδρομητής μετά την εγγραφή του στη λίστα email μιας επιχείρησης. Αυτό το καθιστά ιδιαίτερα σημαντικό καθώς είναι ένα πρώτο βήμα για την προσέγγιση ενός πελάτη. Ένα τέτοιο email θα πρέπει να περιλαμβάνει έναν εξατομικευμένο χαιρετισμό, ένα ευχαριστήριο μήνυμα για την εγγραφή τους, μερικές βασικές πληροφορίες για την επιχείρηση, καθώς επίσης και μια παρότρυνση για δράση (CTA), η οποία μπορεί να αφορά από την αγορά προϊόντος έως τη σύνδεση στα κοινωνικά δίκτυα της επιχείρησης. Στις περιπτώσεις eshop, συνήθη πρακτική αποτελεί επίσης και η αποστολή κάποιου ευχαριστήριου δώρου καλωσορίσματος όπως είναι ένας εκπτωτικός κωδικός διαδικτυακών αγορών.

  • Προωθητικά email (Promotional email)

Τα διαφημιστικά – προωθητικά email επικοινωνούν συνήθως πληροφορίες αναφορικά με κάποιο συγκεκριμένο προϊόν ή υπηρεσία και συνήθως προωθούνται σε εβδομαδιαία ή μηνιαία βάση με στόχο να ενημερώνονται οι πελάτες για νέες προσφορές. Βασικές παράμετροι επιτυχίας τέτοιων email είναι να περιέχουν ελκυστικό περιεχόμενο μαζί με μια ισχυρή παρότρυνση για δράση (CTA).

  • Ενημερωτικά email (Newsletters)

Ο κύριος στόχος ενός newsletter είναι η δημιουργία και η διατήρηση σχέσεων με τους πελάτες. Τα ενημερωτικά email μπορεί να περιέχουν πληροφορίες και ενημερωτικό υλικό αναφορικά με την επιχείρηση και τις δράσεις της (το οποίο να προκαλεί το ενδιαφέρον του συνδρομητή) και αποστέλλονται σε τακτά χρονικά διαστήματα, προκειμένου η επιχείρηση να διατηρεί επαφή με το κοινό της. 

  • Εmail βάση κάποιας ενέργειας (Drip campaign)

Τέτοιου είδους email αποστέλλονται αυτόματα ως απόκριση στη ολοκλήρωση κάποιας ενέργειας από τον συνδρομητή. Ένα σύνηθες παράδειγμα email drip campaign είναι η αποστολή αυτοματοποιημένου μηνύματος ηλεκτρονικού ταχυδρομείου με την πραγματοποίηση μιας αγοράς. Στόχος τέτοιων email είναι η παρακίνηση των συνδρομητών/πελατών να προβούν σε κάποια νέα ενέργεια, όπως είναι για παράδειγμα η ολοκλήρωση αγορών σε περίπτωση εγκατάλειψης ενός καλαθιού αγορών ή η συμμετοχή σε μια έρευνα ικανοποίησης πελατών μετά την πραγματοποίηση της αγοράς.

blog4

Πλεονεκτήματα του email marketing

Όπως προαναφέρθηκε, το email marketing είναι ένας από τους πιο αποδοτικούς τρόπους προώθησης προϊόντων, κυρίως λόγω των παρακάτω πλεονεκτημάτων που μπορεί να προσφέρει:

  • Ευκολία και αμεσότητα

Η δημιουργία και αποστολή email campaign είναι μια σχετικά απλή και γρήγορη διαδικασία για την οποία ο χρήστης δεν απαιτείται να έχει ιδιαίτερες τεχνικές γνώσεις. Η διαδικασία γίνεται ακόμα ευκολότερη με την πληθώρα εύχρηστων εργαλείων και προτύπων που παρέχονται από τις πλατφόρμες email marketing, διευκολύνοντας τη δημιουργία επαγγελματικών email ακόμα περισσότερο.

  • Οικονομικές Λύσεις

Το email marketing είναι μακράν μια από τις πιο οικονομικές μεθόδους digital marketing. Το υψηλό ROI που μπορεί να επιτύχει σε σύγκριση με άλλες μορφές μάρκετινγκ, δίνει τη δυνατότητα σε επιχειρήσεις να προσεγγίσουν μεγάλο αριθμό πελατών με χαμηλό κόστος, καθιστώντας το προσιτό ακόμα και για μικρές επιχειρήσεις με περιορισμένο προϋπολογισμό.

  • Αυτοματοποίηση

Η αυτοματοποίηση είναι ένα από τα πιο ισχυρά χαρακτηριστικά του email marketing. Οι επιχειρήσεις μπορούν να δημιουργήσουν αυτόματες καμπάνιες που ενεργοποιούνται βάσει συγκεκριμένων ενεργειών των πελατών, όπως η εγγραφή στη λίστα, η πραγματοποίηση μιας αγοράς ή η εγκατάλειψη του καλαθιού αγορών. Αυτό εξοικονομεί χρόνο και πόρους, ενώ παράλληλα διασφαλίζει ότι οι πελάτες λαμβάνουν τα σωστά μηνύματα, την κατάλληλη στιγμή.

  • Προσωποποιημένα μηνύματα

Το email marketing δίνει την δυνατότητα αποστολής εξατομικευμένων μηνυμάτων στους πελάτες, βάσει των προτιμήσεων και των αγορών που έχουν ήδη πραγματοποιήσει. Κάνοντας χρήση τέτοιων φίλτρων, οι επιχειρήσεις μπορούν να δημιουργήσουν στοχευμένες καμπάνιες που ανταποκρίνονται καλύτερα στις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα του κάθε πελάτη, αυξάνοντας την πιθανότητα μετατροπής.

  • Αποτελεσματικότητα

Το email marketing έχει αποδειχθεί ιδιαίτερα αποτελεσματικό στην αύξηση των πωλήσεων και την ενίσχυση της αφοσίωσης των πελατών. Σύμφωνα με στατιστικά δεδομένα, το email είναι 40 φορές πιο αποτελεσματικό από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στην προσέλκυση νέων πελατών, ενώ παράλληλα η εξατομικευμένη προσέγγιση που προσφέρει, αυξάνει τα ποσοστά ανοίγματος και κλικ και συνεπώς και τις πωλήσεις.

  • Μετρήσιμα αποτελέσματα

Ένα από τα μεγάλα πλεονεκτήματα του email marketing είναι η δυνατότητα μέτρησης της απόδοσης τους. Οι πλατφόρμες email marketing παρέχουν αναλυτικά στοιχεία, όπως ποσοστά ανοίγματος, κλικ, μετατροπές και εγκαταλείψεις, επιτρέποντας στις επιχειρήσεις να αξιολογούν την αποτελεσματικότητα των στρατηγικών τους και να προβαίνουν σε βελτιστοποιήσεις όταν κριθεί απαραίτητο.

blog2

Στρατηγικές για επιτυχημένο email marketing

Μπορεί το email marketing να είναι μία από τις πιο αποδοτικές μεθόδους digital marketing, ωστόσο υπάρχουν μερικές αποτελεσματικές στρατηγικές που αξιοποιούν στο έπακρο τις δυνατότητές του. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι το επιτυχημένο και αποδοτικό email marketing δεν αφορά μόνο την αποστολή email, αλλά περιλαμβάνει μία πληθώρα παραμέτρων όπως είναι η κατανόηση του κοινού, η εξατομίκευση του περιεχομένου, η χρήση δεδομένων για βελτίωση και η συνεχής προσαρμογή στις νέες τάσεις και τεχνολογίες. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός, ότι βάσει στατιστικών, οι καμπάνιες email marketing που περιλαμβάνουν A/B testing, segmentation της λίστας επαφών, αποστολή προσωποποιημένων μηνυμάτων και αυτοματοποιημένη αποστολή email έπειτα από συγκεκριμένες ενέργειες των πελατών, είναι σταθερά πιο αποδοτικές από την απλή αποστολή ενημερωτικών email.

Στη συνέχεια,  εξετάζονται μερικές από αυτές τις στρατηγικές που κάνουν τη διαφορά στην επιτυχία των email καμπανιών, επιτυγχάνοντας υψηλότερα ποσοστά αφοσίωσης και μετατροπών.

  • Email List Segmentation

Το list segmentation ή αλλιώς η τμηματοποίηση της λίστας επαφών αποτελεί μία από τις πιο κρίσιμες στρατηγικές για επιτυχημένο email marketing. Η διαδικασία αυτή περιλαμβάνει την τμηματοποίηση της  λίστας συνδρομητών σε μικρότερες ομάδες με κοινά χαρακτηριστικά όπως δημογραφικά στοιχεία, προτιμήσεις, ιστορικό αγορών και συμπεριφορές αλληλεπίδρασης με τα email.

Η τμηματοποίηση εξασφαλίζει την αποστολή email που ανταποκρίνονται καλύτερα στις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα του κάθε συνδρομητή, επιτυγχάνοντας υψηλότερα ποσοστά ανοίγματος και κλικ και αυξημένη απόδοση της καμπάνιας. 

  • Αποστολή προσωποποιημένων μηνυμάτων 

Η αποστολή εξατομικευμένων email επιτρέπει στις επιχειρήσεις να διατηρούν γέφυρες επικοινωνίας με τους συνδρομητές. Ο πιο συνήθης τρόπος εξατομίκευσης ενός email είναι η ενσωμάτωση δεδομένων όπως το όνομα του συνδρομητή, η αποστολή προτάσεων προϊόντων βάσει προηγούμενων αγορών ή η αποστολή αποκλειστικών προσφορών σε πιστούς πελάτες, που ταιριάζουν με τα ενδιαφέροντα τους. 

Με αυτό τον τρόπο, τα εξατομικευμένα email αυξάνουν σημαντικά τα ποσοστά ανοίγματος και κλικ, καθώς και την αφοσίωση των πελατών. Με τη σωστή χρήση των δεδομένων και των τεχνολογιών, οι επιχειρήσεις μπορούν να δημιουργήσουν μοναδικές και στοχευμένες καμπάνιες που ξεχωρίζουν.

  • Aυτοματοποιημένη αποστολή email

Όπως αναφέρθηκε και παραπάνω, η αυτοματοποιημένη αποστολή email είναι μια δοκιμασμένη στρατηγική που επιτρέπει στις επιχειρήσεις να στέλνουν μηνύματα στους συνδρομητές τους με βάση συγκεκριμένες ενέργειες, χωρίς να απαιτείται συνεχής χειροκίνητη παρέμβαση. Αυτή η προσέγγιση εξοικονομεί χρόνο και πόρους, ενώ παράλληλα διασφαλίζει ότι οι πελάτες λαμβάνουν τα σωστά μηνύματα την κατάλληλη στιγμή. Παραδείγματα αυτοματοποιημένων email περιλαμβάνουν τα welcome email που αποστέλλονται κατά την εγγραφή ενός νέου συνδρομητή, τα email επιβεβαίωσης παραγγελιών, τα birthday email με ειδικές προσφορές και τα reminder email για εγκαταλειμμένα καλάθια αγορών. 

Η αυτοματοποίηση όχι μόνο βελτιώνει την απόδοση των email campaign αλλά ενισχύει ταυτόχρονα την εμπειρία του χρήστη, καθώς τα μηνύματα που αποστέλλονται είναι πιο σχετικά με τις ενέργειες/επιθυμίες του και πιο άμεσα. Τα σύγχρονα εργαλεία που προσφέρουν σήμερα οι περισσότερες πλατφόρμες email marketing, δίνουν τη δυνατότητα δημιουργίας σύνθετων και αποτελεσματικών ροών μηνυμάτων που βελτιώνουν την αλληλεπίδραση και την ικανοποίηση των πελατών.

  • A/B testing

Εξίσου σημαντική πρακτική με τις ανωτέρω είναι και η διενέργεια A/B testing σε παραμέτρους όπως είναι ο τίτλος και το κείμενο του email ή η παρότρυνση για δράση (CTA). Συγκεκριμένα, ο τίτλος του email λειτουργεί σαν ένα είδος φίλτρου της περιεχόμενης πληροφορίας, δίνοντας μια πρώτη περιγραφή στον συνδρομητή του τι πρόκειται να διαβάσει. Ένας ελκυστικός και περιεκτικός τίτλος, λοιπόν, μπορεί να αποδειχθεί κλειδί για την αύξηση του open rate!

Συνοψίζοντας, το email marketing αποτελεί ένα ισχυρό εργαλείο που μπορεί να μεταμορφώσει την ψηφιακή εικόνα κάθε επιχείρησης. Είτε πρόκειται για μικρές επιχειρήσεις που επιδιώκουν να ενισχύσουν την παρουσία τους, είτε για μεγάλες εταιρείες που θέλουν να διατηρήσουν και να επεκτείνουν το κοινό τους, το email marketing προσφέρει ευελιξία και οικονομία με αδιαμφισβήτητη αποδοτικότητα. Με τη σωστή εφαρμογή πρακτικών όπως είναι το A/B testing, το list segmentation, η αποστολή προσωποποιημένων μηνυμάτων, η αυτοματοποιημένη αποστολή email και πολλές άλλες, οι επιχειρήσεις μπορούν να δημιουργήσουν καμπάνιες email marketing που ξεχωρίζουν, προσφέροντας υψηλά ποσοστά αφοσίωσης και μετατροπών.


Εάν λοιπόν ενδιαφέρεστε να δοκιμάσετε και εσείς τη δύναμη του email marketing για την επιχείρησή σας, η Wizy είναι στη διάθεσή σας! 

Επισκεφτείτε τη σελίδα μας ή επικοινωνήσετε μαζί μας με όποιον τρόπο επιθυμείτε, προκειμένου να λύσουμε οποιαδήποτε απορία έχετε και να σας παρέχουμε τις πληροφορίες που χρειάζεστε.

Ακολουθήστε μας στα social media Facebook, Instagram, Twitter & Linkedin και μείνετε συντονισμένοι μαθαίνοντας πρώτοι τα νέα μας!