Τα social media μεταμορφώνονται συνεχώς, προσφέροντας έναν δυναμικό χώρο πλοήγησης και προώθησης σε χρήστες και επιχειρήσεις. Κάθε χρόνο, η εμφάνιση νέων social media platforms και οι συνεχείς αναβαθμίσεις στους αλγορίθμους, εξελίσσουν τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι τα χρησιμοποιούν.
Είναι βασικό, λοιπόν, για τις επιχειρήσεις να προσαρμόζονται σε αυτό το συνεχώς εξελισσόμενο τοπίο, αναγνωρίζοντας τα νέα πρότυπα που υπαγορεύουν τον τρόπο με τον οποίο οι χρήστες των social media αλληλεπιδρούν, δικτυώνονται και επικοινωνούν. Αφιερώνοντας χρόνο στην έρευνα και την προσαρμογή σε αυτές τις αλλαγές, οι επιχειρήσεις μπορούν να αξιοποιήσουν τις νέες τάσεις, διασφαλίζοντας τη μακροβιότητα και την αποτελεσματικότητα της στρατηγικής που ακολουθούν.
Ποιες είναι λοιπόν οι κορυφαίες τάσεις στα social media και τι αλλαγές φέρνουν στον τρόπο διαχείρισης τους;
- Short-form Video
- AI-generated Περιεχόμενο
- Smartphone-friendly Περιεχόμενο
- Social Commerce
- Επαυξημένη Πραγματικότητα (AR)
- Σύνοψη
Short-form Video
Τα βίντεο μικρής διάρκειας αποτέλεσαν το μεγαλύτερο social media trend των τελευταίων ετών, χωρίς να δείχνουν σημάδια επιβράδυνσης μέχρι και σήμερα. Είναι πιο ελκυστικά και προσφέρουν μεγαλύτερη αλληλεπίδραση γεγονός που επιβεβαιώνεται και από την συνεχώς αυξανόμενη δημοτικότητα πλατφορμών όπως το TikTok, αλλά και από την μεγάλη απήχηση των Instagram reels και Youtube shorts.
Πιο συγκεκριμένα, το TikTok, όντας πρωτοπόρος τέτοιου περιεχομένου, κατέγραψε 1,1 δισεκατομμύρια ενεργούς χρήστες μηνιαίως το 2023, με τα νούμερα να αναμένεται να εκτοξευτούν στους 1,8 δισεκατομμύρια ενεργούς χρήστες παγκοσμίως μέχρι το τέλος του 2024. Και τα ενδιαφέροντα στατιστικά συνεχίζονται με τους χρήστες στις Ηνωμένες Πολιτείες να αφιερώνουν κατά μέσο όρο 45,8 λεπτά ημερησίως, παρακολουθώντας short-form videos, ενώ το σύνολο των χρηστών του Instagram φαίνεται να αφιερώνει περίπου 17,6 εκατομμύρια ώρες ημερησίως, παρακολουθώντας reels!
Η κεντρική ιδέα πίσω από αυτή την μεγάλη απήχηση, εστιάζεται στο γεγονός ότι τα βίντεο μικρής διάρκειας τραβούν αμέσως την προσοχή του θεατή βασιζόμενα σε κάποιο engaging χαρακτηριστικό. Δεν χρειάζεται, δηλαδή, να είναι κανείς επαγγελματίας βιντεογράφος προκειμένου να φτιάξει ένα επιτυχημένο βίντεο μικρής διάρκειας- αρκεί ένα smartphone, λίγη γνώση επεξεργασίας και μια συναρπαστική ιδέα.
Η αυξανόμενη απήχηση των βίντεο μικρής διάρκειας έχει ήδη αλλάξει και θα συνεχίσει να αλλάζει σημαντικά τον τρόπο με τον οποίο οι επιχειρήσεις διαμορφώνουν τις στρατηγικές τους στα social media. Σε αυτό το πλαίσιο, οι στατικές αναρτήσεις για το Instagram ή το Facebook, έχουν αρχίσει σταδιακά να αντικαθίστανται από ενδιαφέροντα βίντεο μικρής διάρκειας, με όλο και περισσότερες εταιρείες να επενδύουν σε αυτά.
AI-generated Περιεχόμενο
Το AI-generated περιεχόμενο δημιουργείται με τη χρήση εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης. Η εκρηκτική άνοδος που σημειώθηκε στη χρήση των social media τα τελευταία χρόνια, δημιούργησε την ανάγκη για δημιουργία υψηλής ποιότητας, ελκυστικού και εξατομικευμένου περιεχομένου, γρήγορα και οικονομικά. Ανταποκρινόμενη σε αυτή την συνθήκη, η ανάπτυξη των αλγορίθμων AI, επιτρέπει πλέον την δημιουργία περιεχομένου άμεσα και αποτελεσματικά, εξοικονομώντας χρόνο και πόρους.
Σε αυτό το πλαίσιο πολλές πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης έχουν ενσωματώσει ΑΙ-αλγόριθμους, με την Meta, πρόσφατα, να προσθέτει ακόμη περισσότερα εργαλεία για τους διαφημιζόμενους. Αν και οι συγκεκριμένες προσπάθειες αναφορικά με τη δημιουργία εικόνων AI για διαφημιστικές καμπάνιες έχουν ξεκινήσει ήδη από το προηγούμενο έτος, με τις νέες προσθήκες επιδιώκεται η παροχή βελτιωμένων παραλλαγών αυτών των εργαλείων (συμπεριλαμβανομένης της βελτιωμένης δημιουργίας κειμένου και εικόνων, της δημιουργικής επέκτασης αυτών, της ενσωμάτωσης κειμένου στην εικόνα και πολλά άλλα), τα οποία θα διευκολύνουν σε μεγάλο βαθμό την ευρύτερη δημιουργία διαφημίσεων μέσω της ενότητας Advantage+ creative στο Ads Manager.
Παρόλο που τα οφέλη από την χρήση περιεχομένου που δημιουργείται με τεχνητή νοημοσύνη, είναι κάτι παραπάνω από προφανή, δεν μπορεί κανείς να παραβλέψει τα μειονεκτήματα της διαδικασίας. Σύμφωνα με τελευταίες έρευνες, το 75% των ανθρώπων που δημιουργούν video στα πλαίσια μιας καμπάνιας social media, χρησιμοποίησαν AI για να δημιουργήσουν ή να επεξεργαστούν το βίντεο. Συγκεντρώνοντας παρεμφερή στατιστικά στοιχεία, μία από τις μεγαλύτερες ανησυχίες σχετικά με αυτή την αυξανόμενη τάση που παρατηρείται, είναι η έλλειψη δημιουργικότητας και αυθεντικότητας στο περιεχόμενο που παράγεται, ενώ παράλληλα δεν μπορεί να αποκλειστεί το ενδεχόμενο λαθών μέσα σε αυτό ή ακόμη και η δημιουργία ρεαλιστικού, παραπλανητικού, μη πραγματικού περιεχομένου για την αύξηση του engagement. Σε μια προσπάθεια περιορισμού τέτοιων φαινομένων, οι μεγαλύτερες πλατφόρμες, με πιο πρόσφατη το LinkedIn, έχουν ήδη εντάξει την χρήση AI content labels, προκειμένου οι χρήστες να μπορούν να διαχωρίσουν τέτοιο περιεχόμενο.
Smartphone-friendly περιεχόμενο
Η πρεμιέρα στη χρήση των social media με το Facebook, βρήκε την πλειοψηφία των χρηστών να αλληλεπιδρούν με την πλατφόρμα κυρίως μέσω των υπολογιστών. Η εξέλιξη όμως της τεχνολογίας, επέφερε ραγδαία αύξηση στον αριθμό των χρηστών που ασχολούνται με τα social media κυρίως μέσω των κινητών συσκευών τους. Για την ακρίβεια περίπου 15% των Αμερικανών ενηλίκων χρησιμοποιούν το διαδίκτυο μόνο από τα smartphones τους.
Οι πλατφόρμες social media έχουν προσαρμοστεί σε αυτή την αλλαγή, δίνοντας μεγαλύτερη βαρύτητα στις εφαρμογές για κινητά τηλέφωνα και όχι στους ιστοτόπους για υπολογιστές. Έτσι, πλέον η κυρίως προτεραιότητα κατά την δημιουργία περιεχομένου για τα social media είναι αυτό να είναι απολύτως φιλικό προς τα κινητά.
Social Commerce
Εδώ και αρκετό καιρό, παρατηρείται ένας συνεχώς αυξανόμενος αριθμός χρηστών social media που δείχνει προτίμηση στις αγορές και στην αναζήτηση προϊόντων μέσα από αυτά. Πλατφόρμες όπως το Instagram και το TikTok έχουν λανσάρει επιτυχώς νέες λειτουργίες που επιτρέπουν στους χρήστες τους να περιηγούνται σε προϊόντα και να πραγματοποιούν αγορές απευθείας στην εφαρμογή.
Παρόμοια δημοφιλής πλατφόρμα social marketplace αποτελεί και το Whatnot το οποίο κερδίζει συνεχώς έδαφος στο χώρο του social commerce. Συνδυάζοντας την έννοια των ηλεκτρονικών δημοπρασιών με τη ζωντανή ροή, επιτρέπει στους χρήστες να αγοράζουν προϊόντα από τους αγαπημένους τους influencers, και στα brands να μετατρέψουν το social engagement σε online πωλήσεις.
Επαυξημένη Πραγματικότητα (AR)
Η επαυξημένη πραγματικότητα (AR) φέρνει επανάσταση στον τρόπο με τον οποίο οι επιχειρήσεις επικοινωνούν με το κοινό τους στα social media, με την εκτιμώμενη αξία της αγοράς AR να αναμένεται να φθάσει τα 50 δισεκατομμύρια δολάρια μέχρι το τέλος του 2024. Το αυξανόμενο ενδιαφέρον για τη χρήση AR αντανακλάται και στις εκστρατείες digital marketing, με το 67% των media planners και των επιχειρηματιών να εκφράζουν την επιθυμία να ενσωματώσουν περισσότερο AR/VR περιεχόμενο στις διαφημίσεις τους και το 61% του αγοραστικού κοινού να δείχνει προτίμηση στις επιχειρήσεις που επικοινωνούν τις υπηρεσίες τους μέσω ΑR εμπειριών.
Έτσι, οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης χρησιμοποιούν όλο και περισσότερο την τεχνολογία AR για να δημιουργήσουν καθηλωτικές και διαδραστικές εμπειρίες που τραβούν την προσοχή, αυξάνουν το engagement και ενισχύουν την αναγνωρισιμότητα των επιχειρήσεων. Αυτή η ενσωμάτωση δεν είναι απλώς μια καινοτομία, αλλά αναδιαμορφώνει τη δυναμική της κοινωνικής αλληλεπίδρασης και της δημιουργίας περιεχομένου.
Πιο συγκεκριμένα, το snapchat, γνωστό για την πρωτοπορία του στη χρήση AR στα social media, προσφέρει μια ευρεία γκάμα φίλτρων AR, γνωστά και ως Lenses. Το Instagram και το Facebook, ακολουθώντας μια δική τους πορεία, δημιούργησαν τα δικά τους φίλτρα AR τα οποία ενσωματώνονται σε stories και posts. Τέλος, το Tiktok έχει ενσωματώσει λειτουργίες AR που επιτρέπουν στους χρήστες να προσθέτουν διαδραστικά και τρισδιάστατα στοιχεία στα βίντεό τους, ενισχύοντας την αφήγηση.
Παρά την αυξημένη δημοτικότητα αυτής της τάσης δεν μπορεί κανείς να παραβλέψει μια σειρά από τεχνικές προκλήσεις και ηθικές ανησυχίες που τη συνοδεύουν. Ένας από τους βασικότερους τεχνολογικούς περιορισμούς είναι το γεγονός ότι δεν είναι όλες οι συσκευές εξοπλισμένες για να χειριστούν τις προηγμένες λειτουργίες AR, γεγονός που μπορεί να περιορίσει την πρόσβαση και την εμπειρία των χρηστών. Επίσης, το γεγονός ότι η τεχνολογία AR απαιτεί συχνά πρόσβαση σε κάμερες και δεδομένα θέσης, εγείρει ανησυχίες σχετικά με την ιδιωτικότητα των χρηστών και την πιθανή κατάχρηση προσωπικών πληροφοριών. Με την αύξηση των δεδομένων που συλλέγουν οι εφαρμογές AR, η διασφάλιση της ασφάλειας αυτών των πληροφοριών έναντι παραβιάσεων είναι ζωτικής σημασίας.
Σύνοψη
Συνοψίζοντας, οι νέες τάσεις έχουν αλλάξει δυναμικά το τοπίο στα social media, γεγονός που απαιτεί μια ολιστική προσέγγιση, που συνδυάζει την τεχνολογική προσαρμοστικότητα, την ηθική συνείδηση και την ανθρωποκεντρική νοοτροπία. Η εξελισσόμενη φύση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης παρουσιάζει προκλήσεις και ευκαιρίες. Παρακολουθώντας και υιοθετώντας αυτές τις τάσεις, οι επιχειρήσεις μπορούν να παραμείνουν μπροστά από τον ανταγωνισμό και να διασφαλίσουν ότι η στρατηγική τους στα social media είναι τόσο αποτελεσματική όσο και επίκαιρη.
Εάν λοιπόν ενδιαφέρεστε να δημιουργήσετε μια δυναμική και σύγχρονη εικόνα της επιχείρησής σας στα social media, η Wizy είναι στη διάθεσή σας!
Επισκεφτείτε τη σελίδα μας ή επικοινωνήσετε μαζί μας με όποιον τρόπο επιθυμείτε, προκειμένου να λύσουμε οποιαδήποτε απορία έχετε και να σας παρέχουμε τις πληροφορίες που χρειάζεστε.
Ακολουθήστε μας στα social media Facebook, Instagram, Twitter & Linkedin και μείνετε συντονισμένοι, μαθαίνοντας πρώτοι τα νέα μας!